Grupa I

 

Grupa 1  „Jeżyki”

Nauczyciele:

Kamila Malinowska, Emilia Oszczepalińska

 

Pracownicy obsługi:

Monika Wisińska, Patrycja Broniak

 Godziny pracy grupy:

Poniedziałek

Wtorek

Środa

Czwartek

Piątek

7:00-17:00

7:00-17:00

7:00-17:00

7:00-17:00

7:00-17:00  


Zamierzenia opiekuńczo- wychowawczo-dydaktyczne na miesiąc 

wrzesień 2018

Temat kompleksowy: W przedszkolu

  • Nawiązuję kontakt z innymi dziećmi i nauczycielami poprzez wzajemne poznanie się i wspólną zabawę,

  • Utrwalam imiona dzieci z grupy,

  • Rozpoznaję swój znaczek w różnych miejscach; poznaję funkcję znaczków przedszkolnych,

  • Poznaję kąciki zainteresowań w sali,

  • Uczestniczę w zabawach ruchowych,

  • Kształtuję umiejętność reagowania na sygnał,

  • Poznaję zasady funkcjonowania w grupie,

  • Kształtuję prawidłowe nawyki higieniczne,

  • Uważne słucham tekstu czytanego przez nauczyciela,

  • Ilustruję ruchem treść śpiewanych piosenek.

Temat kompleksowy: Wakacyjne wspomnienia

  • Integruję się z grupą i buduję poczucie przynależności do niej,

  • Klasyfikuję zabawki według rodzaju,

  • Doskonalę znajomość schematu własnego ciała,

  • Podejmuję próby wspólnej zabawy z innymi dziećmi,

  • Stosuję zwroty grzecznościowe,

  • Usprawniam motorykę małą poprzez działania manipulacyjne,

  • Rozwijam sprawność fizyczną poprzez uczestnictwo w zabawach ruchowych,

  • Rozwijam poczucie rytmu,

  • Uczę ustawiać się w kole,

  • Poznaję zasady warunkujące bezpieczną zabawę na terenie ogrodu przedszkolnego,

  • Uważnie słucham tekstów czytanych przez nauczyciela,

  • Sprzątam zabawki po skończonej zabawie.

Temat kompleksowy: Jesteśmy bezpieczni

  • Rozwijam orientację w przestrzeni,

  • Konstruuję budowle z wykorzystaniem różnego rodzaju klocków,

  • Doskonalę percepcję wzrokową i pamięć,

  • Poznaję pracę policjanta jako osoby, która dba o nasze bezpieczeństwo,

  • Poznaję miejsca wyznaczone do przechodzenia przez jezdnię,

  • Układam proste rytmy,

  • Klasyfikuję przedmioty według wskazanej cechy,

  • Rozumiem znaczenie sygnalizatora świetlnego,

  • Rozróżniam uczestników ruchu drogowego,

  • Rozwijam spostrzegawczość słuchową; rozpoznaje dźwięki i podaje nazwy pojazdów, które te dźwięki wydają,

  • Poznaję kształt koła,

  • Uważnie słucham tekstów czytanych przez nauczyciela.

Temat kompleksowy: Dbamy o siebie i o środowisko

  • Rozwijam poczucie przynależności do grupy,

  • Rozpoznaję i nazywam części ciała,

  • Poznaję zasady bezpiecznego korzystania z toalety,

  • Podejmuję próby samodzielnego korzystania z toalety i wykonywania codziennych czynności higienicznych,

  • Rozumiem znaczenie mycia rąk dla zdrowia; utrwalam etapy i zasady dotyczące mycia rąk,

  • Rozpoznaję i nazywam przedmioty służące do dbania o higienę osobistą,

  • Podaję nazwy i wskazuję części twarzy,

  • Dostrzegam różnice i podobieństwa między twarzami,

  • Ćwiczę i usprawniam narządy mowy,

  • Wykonuję czynności porządkowe po skończonej zabawie; odkładam zabawki na ich stałe miejsca,

  • Wskazuję i nazywam kolory podstawowe.

  • Śpiewam piosenkę.