Grupa II

 Grupa 2  „Koty”

Nauczyciele:

Katarzyna Kołakowska, Bogusława Baranowska

Pracownicy obsługi:

 Monika Wisińska

 Godziny pracy grupy:

Poniedziałek

Wtorek

Środa

Czwartek

Piątek

8:00-16:00

8:00-16:00

8:00-16:00

8:00-16:00

8:00-16:00


Zamierzenia opiekuńczo- wychowawczo-dydaktyczne
 na miesiąc październik 2017

Temat kompleksowy: Owoce

Dziecko

  • zapamiętuję krótkie rymowane wierszyki;

  • słucham krótkich utworów literackich i odpowiadam na pytania dotyczące ich treści;

  • używam nazw owoców krajowych i egzotycznych;

  • łączę pojęcia przeciwstawne: gruby – cienki, krótki – długi , okrągły – kanciasty;

  • koloruję farbami kontury owoców;

  • samodzielnie wykonuję sałatkę owocową:

  • uczestniczę w zabawach tanecznych;

  • doskonalę sprawności manualne.

 

Temat kompleksowy: Warzywa

Dziecko

  • buduję krótkie wypowiedzi na temat sytuacji na ilustracji;

  • słucham krótkich utworów literackich, omawiam ich treści;

  • dzielę proste słowa na sylaby (analiza), składam słowa z sylab (synteza);

  • globalnie czytam wyrazy: burak, por, cebula, seler, kapusta;

  • rozpoznaję i nazywam wybrane warzywa;

  • dostrzegam zmiany zachodzące jesienią w przyrodzie;

  • układam dwuelementowe rytmy według wzoru;

  • klasyfikuję przedmioty ze względu na jedną cechę;

  • rysuję i maluję na wskazany temat;

  • uczestniczę w zabawach tanecznych, poruszam się w rytm muzyki.

 

Temat kompleksowy: Jesień w lesie

Dziecko

  • układam i opowiadam historyjkę obrazkową;

  • czytam globalnie wyrazy: zapasy, las, borowik, lis, sarna, borsuk, nora, gawra;

  • rozwijam zmysł obserwacji, węchu, dotyku;

  • dostrzegam i nazywam zmiany zachodzące jesienią w przyrodzie;

  • nazywam niektóre gatunki drzew, ich owoce i niektóre grzyby;

  • rozróżniam wysokości: wysokie – niskie, wielkości: małe – duże, mniejsze – większe;

  • układam rozpoczęty rytm trzyelementowy;

  • wsłuchuję się i rozpoznaję odgłosy lasu;

  • śpiewam piosenki o tematyce jesiennej;

  • stosuję się do zasad bezpieczeństwa podczas pobytu w ogrodzie.

 

Temat kompleksowy: Domowi ulubieńcy

Dziecko

  • słucham krótkich utworów literackich, omawiam ich treści;

  • poznaję zasady dbania o zwierzęta hodowane w domu (karmienie ich, wizyty u weterynarza, zapewnienie odpowiedniego miejsca na odpoczynek i sen, wychodzenie na spacer);

  • nazywam dorosłe i młode zwierząt;

  • naśladuję sposoby poruszania się zwierząt hodowanych w domu oraz ich odgłosy;

  • rozwijam umiejętności klasyfikowania;

  • kształtuję reakcje ruchowe na różny charakter muzyki;

  • rozwijam sprawności manualne.

 

Program Powszechnej Dwujęzyczności. Posługiwanie się znanymi zwrotami  w toku zajęć i zabaw     w grupie.

Realizowanie elementów metody Batii Strauss poprzez zabawy naśladowcze, rytmiczne      

i integracyjne przy muzyce.

Realizowanie elementów Planu Daltońskiego w grupie: tablica obecności,  pełnienie dyżurów.

Realizowanie ćwiczeń metodą Weroniki Sherbourne.- ćwiczenia kształtujące świadomość osoby, schematu ciała i przestrzeni.

Realizowanie elementów systemu „Edukacja przez ruch” D. Dziamskiej.

Program Powszechnej Dwujęzyczności. Posługiwanie się znanymi zwrotami w toku zajęć i zabaw w grupie.