Grupa III

Grupa 3  „Sówki”

Nauczyciele:

Nauczyciel wspomagający:

Marta Pokora, Dominika Molęgowska

Izabela Rojek

Pracownicy obsługi:

Iwona Goliszewska

Godziny pracy grupy:

Poniedziałek

Wtorek

Środa

Czwartek

Piątek

8:00-16:00

8:00-16:00

8:00-16:00

8:00-16:00

8:00-16:00 


 
Zamierzenia opiekuńczo- wychowawczo-dydaktyczne  na miesiąc

wrzesień 2018

Temat kompleksowy: To jestem ja

  • Podejmuję próbę przedstawienia się,

  • Znam zasady zachowania się w sali przedszkolnej oraz na placu zabaw,

  • Rozpoznaję swój znaczek, odnajduje go w różnych pomieszczeniach w przedszkolu,

  • Uważnie słucham opowiadania, odpowiadam na pytania dotyczące jego treści,

  • Uczestniczę w zabawach, potrafię współdziałać z kolegami,

  • Poznaję i nazywam części swojego ciała,

  • Wskazuję przedmioty mające wspólną cechę,

  • Doskonalę sprawność manualną,

  • Rytmicznie poruszam się w rytm muzyki,

  • Poznaję zapis swojego imienia

Temat kompleksowy: Moja grupa.

  • Kształtowanie poczucia przynależności do grupy,

  • Stosuję pojęcia określające położenie przedmiotów w przestrzeni: za pod, na, obok, nad,

  • Liczę do 4 i odliczam o jeden element mniej,

  • Doskonalę myślenie przyczynowo – skutkowe – określam chronologię wydarzeń na podstawie dwóch obrazków,

  • Rozwijam sprawność manualną

  • Doskonalę sprawność ruchową

Temat kompleksowy: Moja droga do przedszkola.

  • Wiem, jak bezpiecznie przechodzić przez ulicę,

  • Rozpoznaję i nazywam wybrane środki transportu,

  • Słucham z uwagą czytanego tekstu,

  • Rozpoznaję numer alarmowy 112,

  • Rozpoznaję wybrane znaki drogowe,

  • Wyklaskuję rytm piosenki,

  • Stosuję określenia do przodu, do tyłu, w bok, w górę, w dół

  • Wykonuję prace plastyczne

  • Rytmicznie poruszam się przy muzyce

Temat kompleksowy: Idzie jesień… przez las, przez park.

  • Dostrzegam zmiany zachodzące w przyrodzie jesienią,

  • Rozpoznaję i nazywam dary jesieni,

  • Umiem bezpiecznie zachować się podczas spaceru poza przedszkolem,

  • Układam ciąg przedmiotów w szeregi rytmiczne,

  • Liczę i porównuję, stosuję określenia: mniej, więcej,

  • Segreguję liście według wielkości,

  • Stosuję określenia: duży mały,

  • Wykonuję pracę plastyczną z wykorzystaniem materiału przyrodniczego,

Realizowanie Programu Powszechnej Dwujęzyczności

Realizowanie elementów koncepcji Planu Daltońskiego

Realizowanie metody Odimiennej Nauki Czytania

Realizowanie elementów metody Batii Strauss