Grupa III

Grupa 3  „Żabki”

Nauczyciele:

Joanna Dworzaczek, Bogusława Baranowska

Pracownicy obsługi:

Eugenia Misiak

Godziny pracy grupy:

Poniedziałek

Wtorek

Środa

Czwartek

Piątek

8:00-16:00

8:00-16:00

8:00-16:00

8:00-16:00

8:00-16:00 


 
Zamierzenia opiekuńczo- wychowawczo-dydaktyczne  na miesiąc luty 2018

      Temat kompleksowy: SPOTKANIE Z BAJKĄ

  • słucham krótkich utworów literackich, wypowiadam się na temat ich treści;
  • różnicuję pojęcia: aktor, tancerz;
  • posługuję się kukiełkami, inscenizuję wiersz;
  • próbuję odgrywać w dowolny sposób krótkie scenki pantomimiczne;
  • uczestniczę w zabawach dowolnych w małych zespołach;
  • rozwijam pewność siebie podczas zabaw twórczych;
  • tworzę zbiory czteroelementowe;
  • rozwijam wyobraźnię twórczą podczas zabaw plastycznych;
  • rysuję pionowe kreski zgodnie z kierunkiem strzałki;
  • uczestniczę w zabawach tanecznych, poruszam się w rytm muzyki, wykonuję zaprezentowane ruchy.

      Temat kompleksowy: W DAWNYCH CZASACH

  • posługuję się zdaniami rozwiniętymi podczas wypowiedzi na temat ilustracji, opowiadania, wiersza;
  • podejmuję próby oceny i wyciągania wniosków na dany temat;
  • poznaję pracę oraz zawód archeologa;
  • tworzę pojęcia na podstawie definicji podczas rozwiązywania zagadek;
  • uczestniczę w zabawach badawczych i wypowiadam się na temat obserwowanych zmian;
  • klasyfikuję przedmioty ze względu na dwie cechy;
  • doskonalę sprawność manualną podczas wypychania i sklejania;
  • śpiewam indywidualnie i zbiorowo piosenki o wybranej tematyce;
  • uczestniczę w zabawach ruchowych i ćwiczeniach gimnastycznych.

      Temat kompleksowy: KIEDY PATRZĘ W NIEBO

  • uczestniczę w swobodnych rozmowach z dziećmi i nauczycielką;
  • wyodrębniam słowa w zdaniu;
  • podejmuję próby liczenia słów w wypowiedzianym przez nauczycielkę zdaniu;
  • rozwijam sprawność narządów mowy podczas zabaw z „Gimnastyki buzi i języka”;
  • samodzielnie zdejmuję i wkładam buty oraz odzież wierzchnią;
  • rozwijam pewność siebie podczas zabaw twórczych;
  • posługuję się pojęciami: długo-dłużej, krótko-krócej;
  • rozwijam wyobraźnię twórczą podczas zabaw plastycznych różnymi technikami;
  • różnicuję rytmy dwudzielne i trójdzielne;
  • poruszam się po sali bez potrącania kolegów;
  • ustawiam się zgodnie z poleceniem nauczycielki i w kole, w rzędzie, w parach;

     Temat kompleksowy: WIOSNA NA PARAPECIE

  • współdziałam w zabawie z rówieśnikami i osobami dorosłymi;
  • globalnie czytam wyrazy: krokus, sasanka;
  • rozumiem, że niektóre słowa mają wiele znaczeń;
  • nazywam poznane pory roku, wypowiadam charakterystyczne cechy;
  • rozumiem, jakie elementy potrzebne są roślinom do życia i prawidłowego rozwoju;
  • opiekuję się roślinami w kąciku przyrody;
  • klasyfikuję przedmioty ze względu na trzy cechy: przeznaczenie, wielkość, kolor;
  • tworzę pracę za pomocą poznanych technik plastycznych;
  • ilustruję muzykę za pomocą improwizacji ruchowej;
  • przestrzegam zasad bezpieczeństwa podczas zabaw ruchowych.

Realizowanie programu Powszechnej Dwujęzyczności.

Realizowanie elementów koncepcji Planu Daltońskiego.

Realizowanie elementów metody I. Majchrzak.