Grupa III

Grupa 3  „Żabki”

Nauczyciele:

Joanna Dworzaczek, Bogusława Baranowska

Pracownicy obsługi:

Eugenia Misiak

Godziny pracy grupy:

Poniedziałek

Wtorek

Środa

Czwartek

Piątek

8:00-16:00

8:00-16:00

8:00-16:00

8:00-16:00

8:00-16:00 


 
Zamierzenia opiekuńczo- wychowawczo-dydaktyczne  na miesiąc październik 2017

Temat kompleksowy: Warzywa

Dziecko

  • buduję krótkie wypowiedzi na temat sytuacji na ilustracji;

  • słucham krótkich utworów literackich, omawiam ich treści;

  • dzielę proste słowa na sylaby (analiza), składam słowa z sylab (synteza);

  • globalnie czytam wyrazy: burak, por, cebula, seler, kapusta;

  • rozpoznaję i nazywam wybrane warzywa;

  • dostrzegam zmiany zachodzące jesienią w przyrodzie;

  • układam dwuelementowe rytmy według wzoru;

  • klasyfikuję przedmioty ze względu na jedną cechę;

  • rysuję i maluję na wskazany temat;

  • uczestniczę w zabawach tanecznych, poruszam się w rytm muzyki.

 

Temat kompleksowy: Jesień w parku

Dziecko

  • różnicuję pojęcia „park”, „las”;

  • dzielę proste słowa na sylaby;

  • układam zdania na określony temat;

  • rozwiązuję zagadki o tematyce jesiennej;

  • rozpoznaję i nazywam wybrane drzewa oraz ich owoce: żołędzie, kasztany, korale jarzębiny, noski klonów;

  • różnicuję drzewa iglaste i liściaste;

  • różnicuję kierunki: na, pod, obok, nad, wysoko, nisko;

  • lepię z masy solnej na określony temat;

  • rozpoznaję brzmienie niektórych instrumentów perkusyjnych.

 

Temat kompleksowy: Jesień w lesie

Dziecko

  • układam i opowiadam historyjkę obrazkową;

  • czytam globalnie wyrazy: zapasy, las, borowik, lis, sarna, borsuk, nora, gawra;

  • rozwijam zmysł obserwacji, węchu, dotyku;

  • dostrzegam i nazywam zmiany zachodzące jesienią w przyrodzie;

  • nazywam niektóre gatunki drzew, ich owoce i niektóre grzyby;

  • rozróżniam wysokości: wysokie – niskie, wielkości: małe – duże, mniejsze – większe;

  • układam rozpoczęty rytm trzyelementowy;

  • wsłuchuję się i rozpoznaję odgłosy lasu;

  • śpiewam piosenki o tematyce jesiennej;

  • stosuję się do zasad bezpieczeństwa podczas pobytu w ogrodzie.

 

Plan Daltoński: lista obecności, ramowy rozkład dnia, dyżurni.

Metoda I. Majchrzak: inicjacja – poznanie pisanego imienia dziecka.

Program Baby Beetles: play, let's, car, fast, my, go, my car.

 

 

  •