Grupa III

Grupa 3  „Sówki”

Nauczyciele:

Nauczyciel wspomagający:

Marta Pokora, Dominika Molęgowska

Izabela Rojek

Pracownicy obsługi:

Iwona Goliszewska

Godziny pracy grupy:

Poniedziałek

Wtorek

Środa

Czwartek

Piątek

8:00-16:00

8:00-16:00

8:00-16:00

8:00-16:00

8:00-16:00 


 
Zamierzenia opiekuńczo- wychowawczo-dydaktyczne  na miesiąc

grudzień  2018

Temat tygodnia "Idzie zima ze śniegiem"

  • rozpoznaję zimę na obrazkach

  • słucham z uwagą czytanego tekstu

  • odpowiadam na pytania dotyczące opowiadania

  • bezpiecznie bawię się na śniegu

  • prawidłowo wymawiam głoskę "s"

  • akompaniuję na grzechotce lub kołatce

  • śpiewam piosenki

  • segreguję zabawki wg rodzaju

  • rytmicznie dzielę słowa na sylaby

  • rysuję list do Mikołaja

  • porównuję ubrania różnego typu

  • ozdabiam rysunki: czapka i szalik

  • wypowiadam się na temat reprodukcji obrazów

  • rozwiązuję zagadki

  • wymieniam wybrane elementy zimowej pogody

Temat tygodnia "Idą święta"

  • wymieniam tradycje i zwyczaje związane ze świętami Bożego Narodzenia

  • rozróżniam kształty i wzory na bombkach

  • wiem, że dekoruje się choinkę

  • liczę elementy przy pomocy palców

  • rozpoznaję i nazywam wybrane kolory

  • nazywam tradycje świąteczne przedstawione na obrazkach

  • wykonuję świąteczne ozdoby

Temat tygodnia "Jak wyglądał świat przed milionami lat?"

  • rozpoznaję dinozaury na obrazkach

  • słucham z uwagą czytanego tekstu

  • odpowiadam na pytania do opowiadania

  • tworzę improwizacje ruchowe do opowiadania i melodii

  • rozumiem sens słów wysłuchanej piosenki

  • rozpoznaję i nazywam wybrane dinozaury

  • używam liczebników głównych i porządkowych

  • stosuję pojęcia duży, większy, największy

  • wiem, dlaczego wyginęły dinozaury

  • poznaję tradycję barbórki

"Projekt książka"

Cele projektu:

  • Budzenie zainteresowania książką poprzez zabawy słowne, literackie, teatralne, muzyczne, plastyczne i techniczne.

  • Wzbogacanie dziecięcego słownictwa o pojęcia związane z książką.

  • Wdrażanie do poszanowania książek.

  • Rozwijanie umiejętności formułowania pytań.

  • Poznawanie utworów literatury dziecięcej.

  • Wzmacnianie poczucia własnej wartości i wiary w swoje możliwości.

  • Prezentowanie zdobytej wiedzy i nowych umiejętności związanych z realizacją projektu.

  • Integrowanie grupy poprzez zabawy i działania podczas pracy nad wspólną książką.

  • Rozwijanie twórczego myślenia, wyobraźni i kreatywności.