Grupa IV

Grupa 4  „Zuchy”

Nauczyciele:

Nauczyciel wspomagający:

Katarzyna Kołakowska, Ewa Dereń

Patrycja Kuźmicka

Pracownicy obsługi:

 Aleksandra Włodarczyk,

Godziny pracy grupy:

Poniedziałek

Wtorek

Środa

Czwartek

Piątek

6:30-16:30

6:30-16:30

6:30-16:30

6:30-16:30

6:30-16:30

 

Plan pracy opiekuńczo- wychowawczo- dydaktycznej

na miesiąc wrzesień 2018 r.  

Temat kompleksowy: TO JESTEM JA

  • potrafię przedstawić się, opisać swój wygląd,
  • podaję wiadomości o sobie, dotyczące ulubionej zabawki, potrawy, ulubionego owocu, pojazdu itp.
  • wyrażam emocje w naturalnych sytuacjach, np.: rozstawania się z rodzicami, przegranej w grze itp.
  • rozpoznaję i przedstawiam różne stany emocjonalne (złość, radość, smutek, strach, zazdrość, zawstydzenie),
  • wyodrębniam sylaby ze słów,
  • potrafię dokonać analizy i syntezy sylabowej nazw obrazków,
  • czytam całościowe nazwy umieszczone w sali,
  • rozwijam sprawność manualną poprzez uczestnictwo w zabawach (np. z zastosowaniem klamerek, spinaczy) oraz podejmuję działalność plastyczną,
  • ustalam położenie obiektów względem własnej osoby,
  • określam położenie przedmiotów względem innych przedmiotów,
  • poznaję zapis swojego imienia (litery drukowane) i zapisy imion kolegów i koleżanek, rozpoznaję je, układam wg wzoru;
  • rozpoznaję swój znaczek rozpoznawczy w różnych pomieszczeniach przedszkola.

Temat kompleksowy: MOJA GRUPA

  • przestrzegam ustalonych umów i zasad obowiązujących w przedszkolu,
  • poznaję zasady zgodnej komunikacji (nie przerywam wypowiedzi innych, nie podnoszę głosu w przypadku różnicy zdań, patrzę w kierunku rozmówcy),
  • odtwarzam proponowany rytm (klaszczę, tupię),
  • rozpoznaję wysłuchane sylaby, słowa, głoski,
  • stosuję przyimki, określam położenia przedmiotów w przestrzeni,
  • układam swoje imię z liter, według wzoru, a potem – bez wzoru,
  • wykonuję ćwiczenia grafomotoryczne,
  • prawidłowo gospodaruję przestrzenią kartki (ograniczenie przestrzenne),
  • wykorzystuję figury geometryczne w ćwiczeniach matematycznych, zabawach, grach,
  • wspólne ustalam kodeks grupowy zawierający zbiór zasad,
  • przestrzegam wspólnie ustalonych umów i zasad regulujących współżycie w grupie.

Temat kompleksowy: DROGA DO PRZEDSZKOLA.

  • poznaję zasady ruchu drogowego w celu bezpiecznego poruszania się po ulicach (pod opieką osoby dorosłej),
  • zachowuję czujność w sytuacjach, które mogą stanowić zagrożenie,
  • poznaję numery alarmowe: 999, 998, 997 i 112,
  • poznaję wybrane znaki drogowe,
  • poznaję samochody specjalistyczne: straż pożarna, policja, karetka pogotowia,
  • prawidłowo gospodaruję przestrzenią kartki (ograniczenie przestrzenne),
  • dostrzegam w otoczeniu przedmioty o kształtach znanych figur geometrycznych,
  • rozpoznaję i nazywam wybrane figury geometryczne: koło, kwadrat, trójkąt, prostokąt; podaję ich podstawowe cechy,
  • rozwijam umiejętność poruszania się w pobliżu jezdni.

Temat kompleksowy: NADESZŁA JESIEŃ.

  • oglądam drzewa znajdujące się w bliskim otoczeniu i nazywam je,
  • poznaję przyczyny usychania liści i zmiany ich kolorów jesienią,
  • rozpoznaję drzewa po liściach i owocach,
  • zbieram owoce drzew i wzbogacam nimi kącik przyrodniczy,
  • wykorzystuję owoce w działalności plastycznej, technicznej, matematycznej, muzycznej oraz w inny sposób,
  • poznaję przybory, narzędzia potrzebne do obserwowania i badania otoczenia, np. lupy, lornetki, mikroskopu.
  • wyszukuję takie same symbole graficzne – figury, litery, cyfry,
  • wykorzystuję figur geometrycznych w ćwiczeniach matematycznych, zabawach, grach,
  • odgrywam role w zabawach parateatralnych; posługuję się mową, mimiką, gestem, ruchem,
  • uczestniczę w ćwiczeniach gimnastycznych,
  • orientuję się w schemacie ciała drugiej osoby,
  • określam położenie przedmiotów w przestrzeni; stosuję określenia: na, pod, przed, za, wysoko, nisko.

Przypomnienie i utrwalenie treści realizowanych w ubiegłym roku w ramach Programu Powszechnej Dwujęzyczności. Posługiwanie się znanymi zwrotami w toku zajęć i zabaw w grupie.

Realizowanie elementów metody Batii Strauss poprzez zabawy naśladowcze, rytmiczne i integracyjne przy muzyce.

Realizowanie elementów systemu „Edukacja przez ruch” D. Dziamskiej.

Realizowanie elementów Dzielnicowego Programu Ekologicznego.

Realizowanie elementów Planu Daltońskiego w grupie: realizacja zadań tygodniowych i tablicy do ich oznaczania; określanie swoich emocji; pełnienie dyżurów grupowych itd.