Grupa IV

Grupa 4  „Zuchy”

Nauczyciele:

Nauczyciel wspomagający:

Katarzyna Kołakowska, Ewa Dereń

Patrycja Kuźmicka

Pracownicy obsługi:

 Aleksandra Włodarczyk,

Godziny pracy grupy:

Poniedziałek

Wtorek

Środa

Czwartek

Piątek

6:30-16:30

6:30-16:30

6:30-16:30

6:30-16:30

6:30-16:30

 

Plan pracy opiekuńczo- wychowawczo- dydaktycznej

na miesiąc listopad 2018 r.  

I.Temat kompleksowy: Rodzina

  • określam pokrewieństwa pomiędzy członkami rodziny (np. babcia to mama mamy itp.)
  • opowiadam o ulubionych zajęciach poszczególnych członków rodziny
  • podaję informacji na temat pracy zawodowej rodziców
  • poznaję zawody niedostępne w bezpośredniej obserwacji
  • określam czynności wykonywane w domu przez poszczególnych członków rodziny
  • dzielę się wiadomościami na temat życia w rodzinie
  • rozpoznaję i nazywam takie wartości, jak: miłość, dobro, przyjaźń, prawda, szacunek, szczęście, uczciwość, odwaga, tolerancja itp.

Temat kompleksowy: Miejscowość, region

  • nazywam swoją miejscowość, poznaję jej historię, ważniejsze zabytki i miejsca
  • słucham nagrań zespołów ludowych ze swojego regionu, obrzędów, tańców, gwary
  • poznaję symbole narodowe: flaga, godło, hymn narodowy, wykonuję flagę
  • wyodrębniam głoski w nagłosie, wygłosie, śródgłosie
  • rozwijam sprawność manualną poprzez uczestnictwo w zabawach
  • rozpoznaję i nazywam wybrane figury geometryczne: koło, kwadrat, trójkąt, prostokąt; podaję ich podstawowe cechy
  • dostrzegam symetrię w otoczeniu (np. w budowie ciała człowieka, zwierząt – motyle, ptaki, przedmiotów – parasol itp.)
  • reaguję ruchem na zmiany tempa, dynamiki utworu oraz wysokości dźwięków (dźwięki wysokie, średnie, niskie).

Temat kompleksowy: Dbamy o zdrowie.

  • znam zasady dbania o higienę poprzez codzienne mycie całego ciała, mycie zębów po posiłkach, mycie rąk zwłaszcza po pobycie w toalecie i na świeżym powietrzu, ubieranie się odpowiednie do warunków atmosferycznych
  • rozumiem potrzebę spożywania zdrowej żywności i ograniczanie jedzenia chipsów, słodyczy i picia napoi gazowanych
  • przezwyciężam niechęć do nieznanych potraw
  • poznaję nazwy aktualnych miesięcy
  • znam nazwy poszczególnych pór dnia.

 Temat kompleksowy: Moje domowe zwierzątko.

  • poznaję zasady dbania o zwierzęta hodowane w domu; kształtuję opiekuńczy stosunek do psów ( karmienie ich, wizyty u weterynarza, zapewnienie odpowiedniego miejsca na odpoczynek i sen, wychodzenie na spacer)
  • rozwijam logiczne myślenia
  • rozwijam umiejętności wokalne
  • dzielę proste słowa - nazwy obrazków - na sylaby
  • układam rymy do nazw zwierząt
  • ćwiczę, rozwijam percepcję wzrokową - składam w całość pocięty obrazek zwierząt
  • nazywam dorosłe i młode zwierzęta
  • posługuję się nazwami pór roku i pór dnia
  • wypowiadam się całymi zdaniami.    
  • Programu Powszechnej Dwujęzyczności. Posługiwanie się znanymi zwrotami w toku  zajęć i zabaw w grupie : blocks; bubbles; apple; cake; 1, 2, 3, 4, 5; presents; fly; squirrel.
  • Realizowanie elementów metody Batii Strauss poprzez zabawy naśladowcze, rytmiczne i integracyjne przy muzyce. Realizowanie elementów Dzielnicowego Programu Ekologicznego. 
  • Realizowanie elementów Planu Daltońskiego w grupie: realizacja zadań tygodniowych i tablicy do ich oznaczania; określanie swoich emocji; pełnienie dyżurów grupowych itd.
  • Realizowanie elementów systemu „Edukacja przez ruch” D. Dziamskiej.
  •       
  •