Grupa IV

Grupa 4  „Zuchy”

Nauczyciele:

Anna Zakołodna, Marta Pokora

Pracownicy obsługi:

Agata Ćwikowska

Godziny pracy grupy:

Poniedziałek

Wtorek

Środa

Czwartek

Piątek

6:30-16:30

6:30-16:30

6:30-16:30

6:30-16:30

6:30-16:30

 

Plan pracy opiekuńczo- wychowawczo- dydaktycznej na miesiąc grudzień 2017 r.

Temat kompleksowy:  ŚWIĘTA, ŚWIĘTA

  • poznaję zwyczaje i tradycje związane ze świętami Bożego Narodzenia
  • wymieniam zwyczaje świąteczne kultywowane w moim domu
  • poznaję zwyczaje związane ze świętami Bożego Narodzenia w różnych krajach
  • doskonalę umiejętności wokalno – taneczne
  • liczę z użyciem konkretów
  • podaje swój adres zamieszkania
  • doskonalę umiejętności rytmicznego poruszania się przy muzyce,
  • rozwijam zdolności plastyczne, poznaję nowe techniki
  • wymieniam zwyczaje świąteczne kultywowane w moim domu
  • poznaję zwyczaje związane ze świętami Bożego Narodzenia w różnych krajach
  • doskonalę umiejętności wokalno – taneczne
  • liczę z użyciem konkretów
  • podaje swój adres zamieszkania
  • doskonalę umiejętności rytmicznego poruszania się przy muzyce,
  • rozwijam zdolności plastyczne, poznaję nowe techniki

 

Temat kompleksowy:  NADCHODZI ZIMA

  • Obserwuję zmiany zachodzące w przyrodzie zimą; zwracam uwagę na koloryt i piękno przyrody w zimowej szacie
  • znam  zjawiska atmosferyczne charakterystyczne dla zimy, nazywam je, np.: opady śniegu, szron, szadź, zawieje śnieżne
  • znam wybrane właściwości fizycznych śniegu i lodu, zwracanie uwagi na zanieczyszczenia, które zatrzymują w sobie
  • recytuję wiersz
  • umiem wykonać śniegowe gwiazdki różnymi technikami
  • rozwijam orientacjię przestrzenną
  • Umiem wypowiedzieć się na temat oznak zimy
  • rozwijam umiejętność malowania na kartkach o różnej fakturze na zaproponowany temat

 

Temat kompleksowy: TUTAJ ROSŁY PAPROCIE

 

  • wiem jak powstał węgiel kamienny
  • znam właściwości  fizyczne soli i węgla kamiennego
  • rozpoznaję wybrane zwierzęta i roślin występujące w tamtym okresie
  • znam przypuszczalne przyczyny wyginięcia dinozaurów
  • nazywam figur geometryczne
  • znam wygląd i brzmienie kołatki; instrumentacja piosenki z wykorzystaniem tego instrumentu
  • rozwijam umiejętność liczenia
  • doskonalę sprawność manualną

 

Temat kompleksowy: URZĄDZENIA ELEKTRYCZNE

  • poznaję w sposób bezpośredni lub pośredni, różne formy zastosowania techniki w życiu ludzi,
  • umiem bezpiecznie korzystać z wybranych urządzeń technicznych, np.: telewizora, komputera, odtwarzacza płyt kompaktowych,
  • poznaję różne sposoby otrzymywania energii
  • dostrzegam znaczenie prądu w gospodarstwie domowym
  • rozwijam umiejętności klasyfikowania
  • umiem łączyć ze  sobą różnorodne  materiały
  • doskonalę wrażliwości muzyczną i poczucie rytmu
  • rozwijam sprawność manualną

Realizowanie  Programu Powszechnej Dwujęzyczności

Realizowanie elementów metody E. Gruszczyk – Kolczyńskiej

Realizowanie elementów koncepcji Planu Daltońskiego

Realizowanie elementów  Programu Ekologicznego M.St. Warszawy

Realizowanie metody Odimiennej Nauki Czytania

Realizowanie elementów metody Batii Strauss