Grupa V

 Grupa 5  „Żabki”

Nauczyciele:

Nauczyciel wspomagający:

Joanna Dworzaczek, Bogusława Baranowska

Patrycja Kuźmicka

Pracownicy obsługi:

Eugenia Misiak

 Godziny pracy grupy:

Poniedziałek

Wtorek

Środa

Czwartek

Piątek

7:30-17:30

7:30-17:30

7:30 -17:30

7:30-17:30

7:30-17:30

 Zamierzenia opiekuńczo-wychowawczo-dydaktyczne

na miesiąc grudzień 2018

I.Temat kompleksowy: „Zimno, coraz zimniej”

  • Utrwalam wiedzę dotyczącą zmian pogodowych związanych z nadejściem zimy;
  • Doskonalę umiejętność uważnego słuchania innych;
  • Rozwijam umiejętność podawania nazw zwierząt i ich domów;
  • Utrwalam nazwy zwierząt zapadających w sen zimowy lub hibernację;
  • Utrwalam nazwy ptaków migrujących, poszerzam wiedzę geograficzną;
  • Utrwalam nazwy zwierząt i sposoby na przetrwanie zimy;
  • Doskonalę umiejętności społeczne i podczas pracy w grupach.
  • Poznaję litery „Y, y” na podstawie liczby mnogiej;
  • Poznaję liczbę 5;

II.Temat kompleksowy: „Grudniowe życzenia”

  • Doskonalę umiejętność wypowiadania się na temat swoich marzeń;
  • Poszerzam wiedzę na temat historii Świętego Mikołaja;
  • Rozwijam umiejętność globalnego czytania;
  • Doskonalę umiejętności grafomotoryczne;
  • Doskonalę umiejętności matematyczne, przeliczam, porównuję, klasyfikuję;
  • Posługuję się różnymi technikami plastycznymi;
  • Kształtuję poczucie empatii i troski;
  • Rozwijam sprawności manualne;
  • Poznaję litery „K, k”;
  • Poznaję liczbę 6.

III. Temat kompleksowy: „Święta tuż, tuż”

  • Kształtuję nawyki pomagania innym w pracach domowych;
  • Dostrzegam związki przyczynowo-skutkowe;
  • Doskonalę umiejętność rozpoznawania przedmiotów różnymi zmysłami;
  • Doskonalę umiejętność uważnego słuchania tekstu, wypowiadam się na dany temat;
  • Doskonalę umiejętność kontynuowania rytmów trzy-czteroelementowych;
  • Poznaję litery „L, l”;
  • Poznaję liczbę 7.

IV.Temat kompleksowy: Świąteczne tradycje

  • Poszerzam wiedzę na temat tradycji obchodzenia Bożego Narodzenia w Polsce;
  • Wypowiadam się na temat sposobów obchodzenia przez dzieci Bożego Narodzenia;
  • Rozwijam umiejętności muzyczne oraz plastyczne;
  • Utrzymuję więzi rodzinne;
  • Doskonalę wiedzę na temat sposobów spędzania wolnego czasu z bliskimi;
  • Kształtuję umiejętność właściwego zachowania się w trakcie wizyty w gościach;
  • Poszerzam wiedzę na temat tradycji spędzania Bożego Narodzenia na świecie.

Realizacja programów:

Plan Daltoński

Odimienna metoda nauki czytania I. Majchrzak

Program Powszechnej Dwujęzyczności „Tom and Keri”

Dziecięca matematyka – E. Gruszczyk-Kolczyńskiej.