Grupa VI

Grupa 6  „Mali Odkrywcy”

 

Nauczyciele:

Maria Monastyrska, Katarzyna Szczemier - Szczemierska

Pracownicy obsługi:

 

Agnieszka Borowiecka

Godziny pracy grupy:

Poniedziałek

Wtorek

Środa

Czwartek

Piątek

8:00-16:30

7:30-16:30

8:00-16:30

7:30-16:30

7:30-16:30

 

Zamierzenia opiekuńczo- wychowawczo-dydaktyczne

na miesiąc październik 2017

Temat kompleksowy: W zdrowym ciele zdrowy duch.

  • Wiem co, to jest piramida zdrowia.
  • Wypowiadam się na temat piramidy zdrowia.
  • Wiem, co powinienem jeść, by mieć dużo siły i energii, i jak się ubierać, żeby nie zachorować.
  • Przedstawiam, krótkie scenki dramowe w małym zespole.
  • Rozwiązuję zagadki dotyczące przerabianego tematu (ubieram się odpowiednio do pogody).
  • Umiem wypowiadać się zdaniami.
  • Umiem dokonywać analizę i syntezę sylabową.
  • Układam rytmy.
  • Porównuję liczebność zbiorów.
  • Znam różne dyscypliny sportowe i sportowców, którzy je uprawiają, wiem co to jest olimpiada sportowa i co oznaczają olimpijskie koła.
  • Rozpoznaję literę „o”, „O”.
  • Stosuję w nazwach rodzaj męski i żeński.
  • Klasyfikuję ilustracje zgodnie z podanym kryterium.
  • Umiem poruszać się w rytm muzyki.
  • Umiem uważnie słuchać opowiadania, umiem wypowiadać sę na ten temat.
  • Rozpoznaję gabinety lekarskie oraz narzędzia niezbędne w pracy lekarzy różnych specjalności, na przykład pediatry, stomatologa, laryngologa.
  • Klasyfikuję przedmioty według podanej cechy.
  • Logicznie się wypowiadam.
  • Chętnie uczestniczę w zabawach ruchowych ćwicząc koordynację ruchową.
  • Biegam, skaczę, rzucam woreczkami do celu.
  • Nabywam umiejętności współpracy w parach i grupie.
  • Kształtuję odporność emocjonalną w zabawie.

 

Temat kompleksowy: Jesienią w parku

  • Kształtuję swoją wrażliwość na piękno jesieni, poszerzam swój słownik czynny.
  • Znam literę „a” jak aparat, „A” jak Ala.
  • Dokonuję analizy i syntezy słuchowej prostych wyrazów.
  • Rozwijam swoją spostrzegawczość wzrokową.
  • Rozwijam swoje umiejętności plastyczne.
  • Rozwijam swoją inwencję twórczą.
  • Rozwijam w zabawie myślenie twórcze i przyczynowo-skutkowe.
  • Tworzę i kontynuuję rytmy.
  • Rozwijam umiejętności odczytywania układów szeregowych i realizowania ich za pomocą dźwięków.
  • Umiem podać swoje skojarzenie do słowa „park”.
  • Umiem tworzyć logiczne wypowiedzi na podstawie ilustracji.
  • Umiem przeliczać w zakresie „10”.
  • Umiem odzwierciedlić liczebność zbioru na innych zbiorach.
  • Wiem, co to jest park, jak należy się zachować w nim.
  • Wypowiadam się na temat, po wysłuchaniu wiersza.
  • Poszerzam swój słownik.
  • Chętnie słucham piosenek.
  • Utrwalam znajomość liter.
  • Rozwijam percepcję słuchową i utrwalam poznane litery.
  • Znam barwy jesieni oraz rośliny i zwierzęta, które można spotkać jesienią w parku.
  • Rozpoznaję drzewa, ich liście oraz owoce i nasiona.
  • Układam rytmy z liści, kasztanów i żołędzi, robię korale z jarzębiny.
  • Rozpoznaję litery „a”, „A” w tekście, umiem je kreślić.

 

Temat kompleksowy: Jesienią w lesie

  • Znam zwierzęta i ich zwyczaje.
  • Znam zasady zachowania w lesie.
  • Wykorzystuję materiał przyrodniczy do prac plastycznych ( kasztany, żołędzie, liście, gałęzie, szyszki itp.)
  • Klasyfikuję, przeliczam, dokładam lub odkładam tak, by otrzymać żądaną liczbę. Zna literę „l”, „ L”, jak las lub Leon.
  • Wybrzmiewam głoski „ l” na początku, w środku i na końcu podawanych wyrazów.
  • Czytam wyrazy z poznanych liter: „o”, „a”, „l”,/ „O”, „ A”, „L”.

 

Temat kompleksowy: Przygotowania do zimy

  • Znam i rozróżniam warzywa i owoce, z których można zrobić soki, kompoty, dżemy, powidła, marmoladę.
  • Przygotowuję owoce na przetwory (kroję i suszę jabłka).
  • Klasyfikuję, przeliczam, dokładam lub odkładam tak, by otrzymać żądaną liczbę.
  • Znam liczbę „1”, a także jej zapis graficzny, czyli cyfrę „1”.
  • Odpowiadam na pytania: ile jest elementów, oraz który z kolei jest wskazany element.
  • Znam literę „m”, „M”, jak mama lub Marta.
  • Umiem wysłuchiwać głoskę „m” na początku, i na końcu podawanych wyrazów.
  • Czytam proste wyrazy z poznanych liter: „o”, „a”, „l”, „m”, „O”, „A”, „L”, „M”.