Grupa VI

Grupa 6  „Mali Odkrywcy”

 

Nauczyciele:

Maria Monastyrska, Katarzyna Szczemier - Szczemierska

Pracownicy obsługi:

 

Agnieszka Borowiecka

Godziny pracy grupy:

Poniedziałek

Wtorek

Środa

Czwartek

Piątek

8:00-16:30

7:30-16:30

8:00-16:30

7:30-16:30

7:30-16:30

 

Zamierzenia opiekuńczo- wychowawczo-dydaktyczne

na miesiąc grudzień 2017

Temat kompleksowy: Świąteczne pocztówki

  • Rozmawiam na temat życzeń i kartek świątecznych.
  • Wiem z jakiej okazji składa się życzenia i w jaki sposób można to zrobić.
  • Znam historyjkę obrazkową na temat drogi, jaką pokonuje list od nadawcy do adresata.
  • Wiem co oznaczają pojęcia: listonosz, skrzynka pocztowa, nadawca i adresat.
  • Odwiedzam pocztę, dowiaduję się, do czego służy to miejsce, kto tam pracuje i jakie wykonuje czynności.
  • Rozmawiam na temat tego, w jaki sposób ludzie komunikowali się dawniej, a jak robią to dziś.
  • Układam życzenia, robię koperty i kartki świąteczne.
  • Dokonuję klasyfikacji przedmiotów, wskazując podobieństwa i różnice, określam ich przeznaczenie.
  • Bawię się w pomocników Świętego Mikołaja, ucząc się przy tym odczytywać kody, liczyć i klasyfikować przedmioty ze względu na kształt, a także odzwierciedlać ilości na zbiorach zastępczych.
  • Znam literę „k” jak koperta, „K” jak Kamil.
  • Wysłuchuję głoskę „k” na początku, w środku i na końcu podawanych wyrazów.
  • Czytam wyrazy złożone z poznanych liter: „O”, „A”, „L”, „M”, „E”, „T”, „D”, „I”, „K”.

 

Temat kompleksowy: Zwierzęta zimą.

  • Rozmawiam o zwierzętach oraz o tym, jak pomóc im przetrwać tę trudną porę roku.
  • Wiem które zwierzęta zasypiają na zimę.
  • Znam zawód leśniczego.
  • Rozmawiam o dokarmianiu ptaków.
  • Samodzielnie z ziaren zbóż i suszonych owoców robię „ptasie smakołyki”, które zawieszam w przedszkolnym ogrodzie.
  • Rozmawiam na temat pszczół i uli zimą.
  • Tworzę plakat zachęcający do zbiórki żywności i koców dla psów w schronisku.
  • Szukam oznak zimy w ogrodzie, obserwuję zachowanie zwierząt.
  • Maluję zwierzęta zimą, lepię je z plasteliny i masy solnej, naśladuje je podczas zabaw ruchowych, orientacyjno-porządkowych i przy muzyce klasycznej.
  • Rozpoznaję odgłosy ptaków i czytam globalnie ich nazwy.
  • Klasyfikuję zwierzęta według określonej cechy, określam ich liczbę, rozkładam liczbę określonych elementów tak, by w każdym zbiorze było ich tyle samo.
  • Znam literę „u” jak ul , „U” jak Ula.
  • Umiem wysłuchiwać głoskę „u” na początku, w środku i na końcu podawanych wyrazów.
  • Czytam wyrazy złożone z poznanych liter: „O”, „A”, „L”, „M”, „E”, „T”, „D”, „I”, „K”, „U”.

 

Temat kompleksowy: Spotkanie przy wigilijnym stole

  • Rozmawiam na temat przedświątecznych porządków i potraw wigilijnych.
  • Wiem jakie dania powinny znaleźć się na wigilijnym stole.
  • Wiem jak może pomóc rodzicom je przygotować.
  • Klasyfikuję przedmioty ze względu na ich określone cechy, przeliczam je, odczytuję kody i porównuję liczebność zbiorów.
  • Czytam globalnie wyrazy, takie jak: bombka, lampki, lameta i gwiazda, a także wyodrębniam głoski na początku, na końcu i w środku wyrazu.
  • Znam piosenkę o choince.
  • Wystukuję do niej rytm i wykonuję ćwiczenia ruchowe.
  • W związku z tym, że zbliżają się święta, mam ręce pełne roboty: wykonuję ozdoby choinkowe, dekoruję choinkę w przedszkolu, uczę się jak się piecze ciasto i jakie produkty do tego są potrzebne.

 

Temat kompleksowy: Świąteczne zwyczaje

  • Znam tradycję związaną z Wigilią i świętami Bożego Narodzenia.
  • Wiem skąd wziął się zwyczaj łamania opłatkiem, dlaczego na wigilijnym stole powinno znaleźć się 12 potraw i dlaczego wypatrujemy pierwszej gwiazdki, zanim usiądziemy do stołu.
  • Wiem, kim są kolędnicy, oglądam ich na obrazach znanych malarzy i sam tworzę obraz z ich wizerunkiem.
  • Znam tradycję budowania szopek bożonarodzeniowych i buduję własną szopkę.
  • Umiem i znam piosenki o kolędzie, wspólnie kolęduję i wiem, skąd wziął się ten zwyczaj.
  • Czytam globalnie wyrazy: gwiazda, anioł, turoń i kosa.
  • Biorę udział w przygotowaniu jasełkowego przedstawienia.
  • Uczę się swoich ról, zapraszam na występ rodzinę, młodsze grupy przedszkolne, przygotowuję dekorację i scenografię.