Grupa VI

Grupa 6  „Mali Odkrywcy”

 

Nauczyciele:

Maria Monastyrska, Katarzyna Szczemier - Szczemierska

Pracownicy obsługi:

 

Agnieszka Borowiecka

Godziny pracy grupy:

Poniedziałek

Wtorek

Środa

Czwartek

Piątek

8:00-16:30

7:30-16:30

8:00-16:30

7:30-16:30

7:30-16:30

 

Zamierzenia opiekuńczo- wychowawczo-dydaktyczne

na miesiąc czerwiec 2018 

Temat kompleksowy: DZIEŃ DZIECKA

  • Rozmawiam na temat praw dziecka.

  • Dowiaduję się, że istnieje organizacja, która się nimi zajmuje (UNICEF) i która stworzyła Konwencję Praw Dziecka.

  • Dowiaduję się także, kim jest Rzecznik Praw Dziecka.

  • Maluję krainę szczęśliwych dzieci.

  • Zastanawiam się, w czym są podobne i czym różnią się dzieci z różnych krajów.

  • Wymieniam nasze sposoby na nudę, a także rozmawiam na temat tego, kogo możemy nazwać przyjacielem i dlaczego warto mieć przyjaciół.

  • W związku z Dniem Dziecka biorę udział w licznych grach, konkursach i zabawach.

  • Ćwiczę przeliczanie w zakresie 10.

  • Dokładam i odkładam elementy tak, by była ich podana liczba.

  • Poznaję literę „h” jak hamak, „H” jak Helena.

  • Uczę się wysłuchiwać głoskę „h” na początku i w środku podawanych wyrazów.

  • Czytam wyrazy z poznanych liter: O, A, L, M, E, T, D, I, K, U, P, Y, B, N, S, R, G, C, J, W, F, Ł, Z, H.

 

Temat kompleksowy: WAKACJE TUŻ-TUŻ …

  • Rozmawiam na temat wakacji, biwaków i różnych typów krajobrazów.

  • Dowiaduję się, czym wyróżnia się krajobraz górski i jakie są jego charakterystyczne elementy (gwara, góral, hala, oscypek, kozica, świstak, niedźwiedź brunatny).

  • Zbieram informacje na temat cech krajobrazu nadmorskiego.

  • Zastanawiam się m.in. nad tym dlaczego morze jest niebezpieczne i kto na plaży dba o nasze bezpieczeństwo. Rozwiązuję zagadki dotyczące plaży.

  • Rozmawiam także na temat rzeki, tego, jaka jest woda w rzece i kto w niej mieszka, a także tego, jak należy zachowywać się w pobliżu ogniska.

  • Zastanawiam się, co należy ze sobą zabrać, jadąc na biwak i co można na nim robić.

  • Doskonalę umiejętność przeliczania w zakresie 10.

  • Podczas zabaw matematycznych dokładam, odkładam, klasyfikuję, przeliczam i stopniuję wielkość w zakresie 10.

  • Podejmuję próby czytania globalnego wybranych wyrazów.

 

Temat kompleksowy: KOLORY LATA

  • Rozmawiam o kolorach, dowiaduję się, które z nich to kolory podstawowe (czerwony, niebieski, żółty).

  • Zastanawiam się, jakie elementy z naszego otoczenia są w tych kolorach, poznaję też ich różne odcienie.

  • Eksperymentuję z kolorami podstawowymi, udało mi się stworzyć kolory pochodne (pomarańczowy, zielony, fioletowy).

  • Mieszam farby w różnych barwach i wykonuję rozmaite prace plastyczne.

  • Rozmawiam na temat tęczy i jej kolorów.

  • Zastanawiam się, o jakiej porze roku możemy ją najczęściej zaobserwować na niebie i z czym kojarzą się kolory występujące w tęczy.

  • Doskonalę umiejętność przeliczania w zakresie 10.

  • Podczas zabaw matematycznych dokładam, odkładam, przeliczam elementy w zakresie 10 i klasyfikuję elementy według 3 cech.

  • Czytam proste zdania.

 

Temat kompleksowy: DO SZKOŁY!

  • Rozmawiam o lecie i wakacjach.

  • Zastanawiam się, po czym można poznać lato i jak bezpiecznie spędzić wakacje, czyli jak należy zachowywać się, gdy jesteśmy nad morzem, jeziorem, rzeką, stawem, w górach lub w dużym mieście.

  • Opracowałem Kodeks bezpiecznych wakacji.

  • Rozmawiam o tym, gdzie planuję wyjechać na wakacje i co mi się z nimi kojarzy.

  • W tym tygodniu żegnam się z przedszkolem.

  • Sumuję, co mi się najbardziej i najmniej podobało w przedszkolu.

  • Wybieram się na wycieczkę do szkoły.

  • Biorę udział w licznych zabawach dydaktycznych, muzycznych i ruchowych.