Grupa I

Grupa 1 „Jeżyki”

Nauczyciele: Kamila Malinowska, Emilia Oszczepalińska

Pracownicy obsługi: Monika Wisińska, Patrycja Broniak

Godziny pracy grupy:

PoniedziałekWtorekŚrodaCzwartekPiątek
7:00-17:007:00-17:007:00-17:007:00-17:007:00-17:00

Zamierzenia opiekuńczo-wychowawczo-dydaktyczne na miesiąc maj 2019 rok

Temat kompleksowy: Polska to mój dom

  • Poznaję symbole narodowe: flagę, hymn, godło;

  • Kształtuję tożsamość narodową i przynależność do rodziny;

  • Podaję nazwę kraju, w którym mieszkam;

  • Podaję nazwę miejscowości, w której mieszkam;

  • Wiem, że Warszawa jest stolicą Polski;

  • Poznaję legendę ,,Wars i Sawa’’, wypowiadam się na temat utworu;

  • Dostrzegam potrzebę zapamiętywania nazwy ulicy, na której mieszkam;

  • Doskonalę umiejętność liczenia;

  • Rozpoznaję figury geometryczne: koło, trójkąt, kwadrat;

  • Rozwijam percepcję wzrokową, odtwarzam widoczne wzory;

  • Rozwijam sprawność fizyczną, wyrabiam nawyk prawidłowej postawy ciała.

Temat kompleksowy: W krainie muzyki

  • Ilustruję ruchem treść piosenki ,,Kto się boi smoka?’’;

  • Reaguję ruchem na zmiany tempa;

  • Nazywam wybrane instrumenty muzyczne i rozpoznaję ich dźwięki;

  • Gram na wybranych instrumentach;

  • Rozróżniam dźwięki ciche i głośne w trakcie zabaw z instrumentami;

  • Usprawniam motorykę małą w czasie zabawy ,,Rysowanie przy muzyce’’;

  • Doskonalę umiejętność liczenia w zakresie 1-5;

  • Rozróżniam i określam dźwięki przyrody;

  • Słucham opowiadania pt. ,,Leśne dźwięki’’ i odpowiadam na pytania dotyczące jego treści;

  • Doskonalę percepcję i pamięć słuchową podczas rozwiązywania zagadek słuchowych;

  • Konstruuję instrument perkusyjny;

  • Rozwijam sprawność manualną, naklejam kuleczki krepiny na gałęzie drzew;

  • Kształtuję umiejętność wyciszenia się i skupienia na pracy.

Temat kompleksowy: Święto Mamy i Taty

  • Rozwijam mowę poprzez swobodne wypowiadanie się na temat swoich rodziców;

  • Podaję nazwy członków rodziny; zauważam podobieństwa fizyczne pomiędzy nimi;

  • Rozwiązuję zagadki słowne;

  • Wymieniam nazwy czynności, w których mogę pomagać rodzicom;

  • Posługuję się pojęciami jakościowymi- dostrzegam przeciwieństwa;

  • Wskazuję, czym zajmują się rodzice w swej pracy, rozpoznaję i podaję nazwy wybranych zawodów;

  • Rozwijam sprawność manualną, przygotowuję upominki dla rodziców z okazji ich święta;

  • Śpiewam piosenkę ,,Moja mama fajna jest’’;

  • Uczestniczę aktywnie w przygotowaniu programu artystycznego dla rodziców;

  • Uczestniczę w zabawach ruchowych;

  • Doskonalę koordynację wzrokowo- ruchową.

Realizacja Programu Powszechnej Dwujęzyczności:

  1. Dzieci poznają i śpiewają piosenkę w j. angielskim ,,I love my Mummy’’;

  2. Baby Beetles:

  3. Dzieci poznają zwroty ,,Yes/No’’; ,,Happy’’; ,,I’m sad’’; ,,I love you’’ w toku oglądania filmów oraz zabaw muzyczno- ruchowych.