Grupa I

Grupa 1 ,, Słoneczka”

Nauczyciele: Bogusława Baranowska, Ewa Dereń

Pracownicy obsługi: Dorota Kozłowska, Agata Cwikowska

Godziny pracy grupy:

PoniedziałekWtorekŚrodaCzwartekPiątek
7:30-17:307:30-17:307:30-17:307:30-17:307:30-17:30

Zamierzenia opiekuńczo-wychowawczo-dydaktyczne na miesiąc październik 2019 rok

Temat kompleksowy: Idzie jesień przez ogród i sad (przez dwa tygodnie)

– wskazuję patisona wśród innych warzyw

– samodzielnie podaję nazwę patison i nazwy innych owoców i warzyw
– rozpoznaję wcześniej prezentowane owoce i warzywa za pomocą dotyku

– dzielę rytmicznie nazwy owoców i warzyw na sylaby
– śpiewam refren i zwrotkę piosenki

– wymieniam owoce występujące w piosence

– przestrzegam podstawowe zasady higieny

– wykonuję pracę plastyczną wg instrukcji

– liczę w zakresie 4

– koloruję przygotowane sylwety owoców i warzyw

– wiem, że spożywanie warzyw i owoców jest zdrowe

– rozpoznaję wybrane warzywa i owoce po zapachu

– uważnie słucham wiersz i opowiadania

Temat kompleksowy: Idzie jesień przez park i las

– poznaję oznaki jesieni w parku i lesie;

– rozpoznaję i nazywam dary jesieni;

– rozwijam umiejętność klasyfikowania;

– uczę się wiersza na pamięć,

– dostrzegam rytmy i je kontynuuję – układam proste rytmy;

– uczestniczę w zabawach ruchowych przy muzyce;

– Śpiewam piosenkę pt.: „Jesień”

– bezpośrednio obserwuję otaczającą przyrodę, zbieram okazy przyrodnicze, tworzę kompozycję ze zgromadzonych elementów;

– współtworzę kącik przyrodniczy w grupie;

– określam wielkość przedmiotów, klasyfikuję przedmioty ze względu na wielkość;

– poszerzam doświadczenia plastyczne z wykorzystaniem materiału przyrodniczego;

Temat kompleksowy: Moja droga do przedszkola

– wiem, jak bezpiecznie przechodzić przez ulicę

– słucham uważnie czytanego tekstu

– wymieniam nazwy różnorodnych pojazdów

– wypowiadam się na temat zasad bezpiecznych zachowań

– bezpiecznie bawię się w ogrodzie przedszkolnym

– rozpoznaję wybrane znaki drogowe

– stosuje określenia: do przodu, do tyłu, w bok, w górę, w dół

– wie jak bezpiecznie przejść przez ulicę

– rozumiem dwojakie znaczenie słowa zebra