Grupa I

Grupa 1 ,, Słoneczka”

Nauczyciele: Bogusława Baranowska, Ewa Dereń

Pracownicy obsługi: Dorota Kozłowska, Agata Cwikowska

Godziny pracy grupy:

PoniedziałekWtorekŚrodaCzwartekPiątek
7:30-17:307:30-17:307:30-17:307:30-17:307:30-17:30

Zamierzenia opiekuńczo-wychowawczo-dydaktyczne na miesiąc styczeń 2020 rok

Temat kompleksowy: Mijają dni, miesiące lata

  • wiem w jaki sposób składać życzenia urodzinowe
  • słucham z uwagą czytanego tekstu
  • odpowiadam na pytania dotyczące opowiadania
  • oglądam obrazki przedstawiające osoby w różnym wieku
  • rozmawiam o tekstach poznanych piosenek
  • bawię się z rówieśnikami i dziećmi ze starszych grup
  • rozumiem następstwa dni i nocy
  • rozpoznaję emocje: radość, smutek
  • poznaję tradycje sylwestrowe i noworoczne
  • wykonuję pracę plastyczną
  • tańczę w rytm muzyki
  • słucham wierszy polskich poetów
  • określam ile ma lat

Temat kompleksowy: Babcia i dziadek

  • słucham z uwagą czytanego tekstu
  • odpowiadam na pytania na temat wysłuchanego opowiadania
  • recytuję wiersz
  • opowiadam o babci i o dziadku
  • wykonuję akompaniament na instrumentach perkusyjnych
  • śpiewam refren piosenki
  • liczę w zakresie 4, (5 i więcej)
  • liczę słyszane dźwięki
  • przygotowuję prezent dla babci i dziadka
  • wiem, że należy okazywać szacunek osobom starszym
  • wykonuję laurkę
  • przygotowuję uroczystość dla babci i dziadka, uczestniczę w niej
  • prezentuję swoje umiejętności recytatorskie i wokalne na forum grupy
  • bawię się babcią i z dziadkiem

Temat kompleksowy: Zima i zwierzęta

  • rozpoznaję ptaki

  • odpowiadam na pytania dotyczące opowiadania

  • uczestniczę w zabawach ruchowych

  • dokarmiam ptaki z pomocą osoby dorosłej

  • znam nazwy niektórych ptaków zimujących w Polsce

  • rozpoznaję figury geometryczne

  • liczę w dostępnym dla siebie zakresie

  • rozumiem potrzebę dokarmiania zwierząt zimą

  • wiem jak wygląda sowa, pingwin i niedźwiedź polarny

  • wiem jakimi pokarmami można dokarmiać ptaki

  • dzielę rytmicznie nazwy obrazków na sylaby

  • wykonuję karmnik dla ptaków

Realizacja programemu Powszechnej Dwujęzyczności.

Zabawy ruchowe codzienne.

Realizowanie elementów metody Batii Strauss poprzez zabawy naśladowcze, rytmiczne i integracyjne przy muzyce.