Grupa II

Grupa 2 „Biedronki”

Nauczyciele: Katarzyna Kołakowska, Sylwia Celińska

Pracownicy obsługi: Krystyna Bystrek

Godziny pracy grupy:

Poniedziałek Wtorek Środa Czwartek Piątek
7.30:00-16:30 7.30:00-16:30 7.30:00-16:30 7.30:00-16:30 7.30:00-16:30

Zamierzenia opiekuńczo-wychowawczo-dydaktyczne na miesiąc  październik  2021

  1. Temat kompleksowy: Jesień w sadzie.
  • wykonuję ćwiczenia rękami naśladując nauczyciela
  • słucham opowiadania
  • oglądam różne owoce, potrafię opisać czym się różnią
  • potrafię opowiedzieć jak wygląda dany owoc
  • odpowiadam na pytania dotyczące historyjki obrazkowej
  • rozróżniam wysokie i niskie dźwięki
  • jestem ostrożny podczas zabawy, zwracam uwagę na bezpieczeństwo swoje i innych dzieci
  • rytmizuję nazwy owoców i warzyw
  • liczę w zakresie 4
  • dostrzegam rytmy, potrafię je kontynuować
  • segreguję owoce wg treści zadania
  • uczestniczę w wycieczce do Powsina

2. Temat kompleksowy: Jesień w ogrodzie.

  • wymieniam nazwy wybranych owoców
  • próbuję rozpoznawać warzywa korzystając ze zmysłu dotyku i zapachu
  • poruszam się w rytm piosenki
  • układam puzzle z sylwetkami warzyw
  • stosuję i rozumiem znaczenie słów: długi, krótki, dłuższy od, krótszy od
  • wykonuję ćwiczenia aparatu artykulacyjnego
  • reaguję na zmianę tempa w zabawie
  • odpowiadam na pytania dotyczące utworu
  • wymieniam nazwy wybranych części ciała
  • rozpoznaję dźwięki wydawane przez różne przedmioty

3.Temat kompleksowy: O sobie samym.

  • wymieniam nazwy wybranych części ciała
  • reaguję na zmiany rytmu w zabawie
  • inscenizuję ruchem piosenkę
  • buduję konstrukcję z klocków
  • chodzę po kole z woreczkiem na głowie
  • potrafię rozpoznać smutek, złość, radość
  • znam swoje prawa i obowiązki
  • rozumiem słowo: samodzielność
  • śpiewam piosenkę

4.Temat kompleksowy: Moje zmysły.

  • wiem i wymieniam do czego służą oczy, nos, skóra, buzia
  • rozmawiam na temat opowiadania
  • rozwiązuję proste zagadki o zmysłach
  • wykonuję pracę plastyczną z wykorzystaniem różnych materiałów
  • rozróżniam dźwięki dochodzące z otoczenia
  • dzielę rymowankę na sylaby
  • rozpoznaję przedmioty twarde i miękkie
  • wykonuję ćwiczenia oddechowe
  • odkładam zabawki na miejsce
  • wykonuję ćwiczenia narządu artykulacyjnego
  • rozróżniam i nazywam kolory
  • wykonuję ćwiczenia z wykorzystaniem szarfy
  • rozpoznaję różne zapachy.

Realizowanie programu Powszechna Dwujęzyczność poprzez naukę piosenek, zabawy oraz stosowania podstawowych zwrotów anglojęzycznych w życiu codziennym.

Realizowanie elementów metody Batii Strauss poprzez zabawy naśladowcze, rytmiczne i integracyjne przy muzyce.

Realizowanie elementów Planu Daltońskiego w grupie: realizacja zadań tygodniowych, określenie swoich emocji, pełnienie dyżurów.

Realizowanie elementów systemu „Edukacja przez ruch” D. Dziamskiej.

Realizowanie elementów Dzielnicowego Programu Ekologicznego.