Grupa II

Grupa 2 „Smerfy”

Nauczyciele: Barbara Grodzicka, Iness Partyka

Pracownicy obsługi: Aleksandra Włodarczyk, Monika Wisińska

Godziny pracy grupy:

PoniedziałekWtorekŚrodaCzwartekPiątek
8:00-16:008:00-16:008:00-16:008:00-16:008:00-16:00

Zamierzenia opiekuńczo-wychowawczo-dydaktyczne na miesiąc wrzesień 2019

Temat kompleksowy: W przedszkolu

  • Nawiązuję kontakt z innymi dziećmi i nauczycielami poprzez wzajemne poznanie się i wspólną zabawę,
  • Utrwalam imiona dzieci z grupy,
  • Rozpoznaję swój znaczek w różnych miejscach; poznaję funkcję znaczków przedszkolnych,
  • Poznaję kąciki zainteresowań w sali,
  • Uczestniczę w zabawach ruchowych,
  • Kształtuję umiejętność reagowania na sygnał,
  • Poznaję zasady funkcjonowania w grupie,
  • Kształtuję prawidłowe nawyki higieniczne,
  • Uważnie słucham tekstu czytanego przez nauczyciela,
  • Ilustruję ruchem treść śpiewanych piosenek.

Temat kompleksowy: Wakacyjne wspomnienia

  • Integruję się z grupą i buduję poczucie przynależności do niej,
  • Klasyfikuję zabawki według rodzaju,
  • Doskonalę znajomość schematu własnego ciała,
  • Podejmuję próby wspólnej zabawy z innymi dziećmi,
  • Stosuję zwroty grzecznościowe,
  • Usprawniam motorykę małą poprzez działania manipulacyjne,
  • Rozwijam sprawność fizyczną poprzez uczestnictwo w zabawach ruchowych,
  • Rozwijam poczucie rytmu,
  • Uczę się ustawiać w kole,
  • Poznaję zasady warunkujące bezpieczną zabawę na terenie ogrodu przedszkolnego,
  • Uważnie słucham tekstów czytanych przez nauczyciela,
  • Sprzątam zabawki po skończonej zabawie.

Temat kompleksowy: Jesteśmy bezpieczni

  • Rozwijam orientację w przestrzeni,
  • Konstruuję budowle z wykorzystaniem różnego rodzaju klocków,
  • Doskonalę percepcję wzrokową i pamięć,
  • Poznaję pracę policjanta jako osoby, która dba o nasze bezpieczeństwo,
  • Poznaję miejsca wyznaczone do przechodzenia przez jezdnię,
  • Układam proste rytmy,
  • Klasyfikuję przedmioty według wskazanej cechy,
  • Rozumiem znaczenie sygnalizatora świetlnego,
  • Rozróżniam uczestników ruchu drogowego,
  • Rozwijam spostrzegawczość słuchową; rozpoznaje dźwięki i podaje nazwy pojazdów, które te dźwięki wydają,
  • Poznaję kształt koła,
  • Uważnie słucham tekstów czytanych przez nauczyciela.

Temat kompleksowy: Dbamy o siebie i o środowisko

  • Rozwijam poczucie przynależności do grupy,
  • Rozpoznaję i nazywam części ciała,
  • Poznaję zasady bezpiecznego korzystania z toalety,
  • Podejmuję próby samodzielnego korzystania z toalety i wykonywania codziennych czynności higienicznych,
  • Rozumiem znaczenie mycia rąk dla zdrowia; utrwalam etapy i zasady dotyczące mycia rąk,
  • Rozpoznaję i nazywam przedmioty służące do dbania o higienę osobistą,
  • Podaję nazwy i wskazuję części twarzy,
  • Dostrzegam różnice i podobieństwa między twarzami,
  • Ćwiczę i usprawniam narządy mowy,
  • Wykonuję czynności porządkowe po skończonej zabawie; odkładam zabawki na ich stałe miejsca,
  • Wskazuję i nazywam kolory podstawowe.
  • Śpiewam piosenkę.