Grupa II

Grupa 2 „Smerfy”

Nauczyciele: Barbara Grodzicka, Iness Partyka

Pracownicy obsługi: Aleksandra Włodarczyk, Monika Wisińska

Godziny pracy grupy:

Poniedziałek Wtorek Środa Czwartek Piątek
8:00-16:00 8:00-16:00 8:00-16:00 8:00-16:00 8:00-16:00

Zamierzenia opiekuńczo-wychowawczo-dydaktyczne na miesiąc czerwiec  2020

Temat kompleksowy: Dzień dziecka.

  • Jest świadome swoich praw do zabawy, nauki i rozwoju,
  • Uczestniczę w zabawach ruchowo – naśladowczych; rozwijam motorykę dużą, szybko reaguję na sygnał,
  • Ćwiczę koordynację wzrokowo – ruchową; rozwijam spostrzeganie figury i tła,
  • Kształtuję prawidłową postawę wobec swoich obowiązków,
  • Doskonalę umiejętność wypowiadania się na forum grupy,
  • Kształtuję umiejętność dokonywania wyboru własnych zainteresowań,
  • Rozwijam postawę szacunku dla inności fizycznej i kulturowej,
  • Poznaję zabawy z różnych części świata, wskazuje podobieństwa i różnice,
  • Rozumiem pojęcie: krótki, długi, poszerzam zakres liczenia.

Temat kompleksowy: Zwierzęta duże i małe.

  • Poszerzam wiedzę na temat nazw zwierząt żyjących w polskich lasach: dzik, zając, lis, sarna,
  • Rozwijam kreatywność ruchową, ćwiczę słuch,
  • Rozpoznaję i nazywam zwierzęta mieszkające w zoo,
  • Poznaję wygląd i zwyczaje papugi,
  • Doskonalę umiejętność posługiwania się pędzlem, utrwalam znajomość kolorów podstawowych,
  • Rozwijam umiejętność współpracy w grupie,
  • Kształtuję umiejętność porządkowania elementów od najmniejszego do największego i odwrotnie,
  • Poszerzam wiedzę na temat wyglądu żbika, rysia i tygrysa,
  • Uczestniczę w zabawach ćwiczących mięśnie brzucha oraz równowagę,
  • Poznaję zasady bezpieczeństwa obowiązujące podczas ataku zwierzęcia.

Temat kompleksowy: Lato.

  • Obserwuję zmiany zachodzące w przyrodzie latem,
  • Poszerzam wiedzę przyrodniczą na temat wzrostu roślin,
  • Poznaję zjawiska atmosferyczne występujące w czasie burzy,
  • Rozwijam słuch poprzez rozwiązywanie zagadek,
  • Usprawniam motorykę dużą i małą poprzez ćwiczenia rozmachowe ręki,
  • Rozumiem znaczenie symboli pogodowych,
  • Rozwijam wyobraźnię przestrzenną i umiejętność współdziałania z dziećmi w zabawie,
  • Posługuję się nazwami zjawisk atmosferycznych.

Temat kompleksowy: Wakacje.

  • Rozpoznaję krajobrazy: morze, góry , las
  • Poznaję charakterystyczne cechy dla krajobrazu morskiego,
  • Poznaję właściwości piasku w toku zabaw eksperymentalnych,
  • Utrwalam znajomość zasad bezpieczeństwa obowiązujących podczas wakacyjnych podróży,
  • Usprawniam umiejętności ruchowe poprzez ćwiczenia równoważne, wzmacniające mięśnie nóg,
  • Rozwijam mowę podczas swobodnych wypowiedzi dotyczących planów wakacyjnych,
  • Wyrażam swoje myśli w sposób zrozumiały dla otoczenia,
  • Usprawniam mięśnie dłoni poprzez zabawy z plasteliną,