Grupa III

Grupa 3  „Jeżyki”

Nauczyciele: Kamila Malinowska, Iness Partyka

Pracownicy obsługi: Patrycja Broniak

Godziny pracy grupy:

PoniedziałekWtorekŚrodaCzwartekPiątek
8:00-16:008:00-16:008:00-16:008:00-16:008:00-16:00

Zamierzenia opiekuńczo-wychowawczo-dydaktyczne na  miesiąc październik 2019

Temat kompleksowy: DARY JESIENI

  • Rozróżniam i nazywam popularne warzywa oraz owoce,
  • Układam i rozwiązuję zagadki słowne,
  • Kształtuję umiejętność łączenia elementów w pary według wybranej cechy,
  • Kształtuję umiejętność przeliczania elementów w zbiorze oraz określania, w którym zbiorze jest ich mniej, w którym więcej, a którym tyle samo,
  • Uczestniczę w wycieczce do parku; zbieram jesienne skarby- kasztany, żołędzie, liście, owoce jarzębiny,
  • Poszerzam wiedzę przyrodniczą- rozpoznaję liście kasztanowca, dębu, jarzębiny oraz klonu i łączę je z odpowiednim owocem,
  • Poszerzam wiedzę przyrodniczą o nazwy grzybów; wiem, że grzyby dzielimy na jadalne i trujące,
  • Kształtuję umiejętność dzielenia wyrazów na sylaby,
  • Śpiewam piosenki pt. ,,Powiedziała Ewa” oraz ,,Urodziny marchewki”,
  • Rozwijam sprawność manualną.

Temat kompleksowy: DBAMY O ZDROWIE

  • Kształtuję zdrowe nawyki żywieniowe; wymieniam produkty, które warto często jeść,
  • Przygotowuję sałatkę owocową; rozwijam umiejętność posługiwania się nożem,
  • Doskonalę umiejętność współpracy w grupie,
  • Kształtuję sprawność fizyczną; wzmacniam siłę ramion, nóg i tułowia,
  • Doskonalę umiejętność szybkiej reakcji na gest i sygnał dźwiękowy,
  • Kształtuję koordynację wzrokowo- ruchową,
  • Rozwijam umiejętność odpowiadania na pytania i wypowiedzi na określony temat,
  • Doskonalę umiejętności samodzielnego ubierania się,
  • Dostrzegam konieczność dopasowywania ubrań do pogody; dopasowuję elementy ubioru do treści słuchanego opowiadania ,,W co się ubrać na spacer?”,
  • Wiem, czym zajmuje się lekarz i pielęgniarka; rozumiem konieczność przyjmowania leków w czasie choroby,
  • Wyrabiam nawyk higieny jamy ustnej;
  • Przeprowadzam eksperyment- ,,Dlaczego trzeba myć zęby?”; podejmuję próby wyciągania wniosków,
  • Rozwijam percepcję wzrokową; wyszukuję różnice i podobieństwa na obrazkach oraz elementy niepasujące do całości.

Temat kompleksowy: JESIENIĄ W PARKU I W LESIE

  • Dostrzegam i omawiam zmiany zachodzące w przyrodzie jesienią,
  • Słucham utworu czytanego przez nauczyciela i odpowiadam na pytania dotyczące jego treści,
  • Rozróżniam barwy podstawowe i pochodne; rozwijam kreatywność poprzez działania plastyczne,
  • Przeprowadzam eksperyment- ,,Malowanie na mleku”; podejmuję próby wyciągania wniosków.
  • Wyjaśniam, w jaki sposób zwierzęta przygotowują się do zimy,
  • Rozwijam myślenie przyczynowo- skutkowe; układam historyjkę obrazkową,
  • Rozwijam umiejętności matematyczne- posługuję się określeniami: wysoki, niski,
  • Śpiewam piosenkę pt. ,,Farby”; rozwijam poczucie rytmu,
  • Doskonalę umiejętność współpracy w grupie,
  • Rozwijam sprawność narządów artykulacyjnych.

Realizacja Programu Powszechnej Dwujęzyczności BABY BEETLES:

  • ball, bounce a ball, give a ball to…
  • run, go, run fast/slow, go fast/slow
  • dance, up, down, around
  • I’m hiding!