Grupa III

Grupa 3  „Tygryski”

Nauczyciele: Joanna Dworzaczek, Anna Zakołodna

Pracownicy obsługi: Agata Ćwikowska

Godziny pracy grupy:

Poniedziałek Wtorek Środa Czwartek Piątek
7.00:00-17:00 7.00:00-17:00 7.00:00-17:00 7.00:00-17:00 7.00:00-17:00

Zamierzenia opiekuńczo-wychowawczo-dydaktyczne na  miesiąc październik 2021

  1. Temat kompleksowy: Pani Jesień i jej wspaniałe stroje
  • posługuję się pojęciami dotyczącymi zjawisk przyrody: opadanie liści, zbieranie zapasów na zimę, zapadanie w sen zimowy,
  • porównuję grzyby ze względu na cechę,
  • wyrażam swoje rozumienie świata za pomocą języka mówionego,
  • rozpoznaję literę A i a,
  • znam cyfrę 2,
  • przeliczam elementy zbiorów oraz porównuję ich liczebność,
  • układam rytmy,
  • znam figurę geometryczna koło,
  • określam kierunki i ustalam położenie przedmiotów w odniesieniu do swojej osoby,
  • ćwiczę aparat mowy,
  • tworzę różne kolory przez mieszanie farb,
  • rozróżniam emocje pozytywne i negatywne,
  • uczestniczę w zabawach ruchowych,
  • eksperymentuję rytmem, dźwiękami, głosem i ruchem.
  1. Temat kompleksowy: Co nam jesień w koszach niesie?
  • korzystam z dóbr przyrody,
  • właściwie rozpoznaję smak warzyw,
  • odgaduję nazwę owoców przy pomocy zmysłu smaku i zapachu,
  • rozróżniam głoski na początku i na końcu wyrazu,
  • rozwiązuję zagadki,
  • uczestniczę w zabawach teatralnych,
  • liczę, porównuję i klasyfikuję zbiory,
  • eksperymentuję, szacuję i przewiduję,
  • znam cyfrę 3,
  • znam literę E, e,
  • stempluję ziemniakami,
  • uczestniczę w zabawach naśladowczych.
  1. Temat kompleksowy: Uczymy się dbać o swoje zdrowie
  • określam, na czym polega bycie zdrowym,
  • rozróżniam zachowania korzystne i niekorzystne dla zdrowia,
  • ubieram się odpowiednio do panujących warunków atmosferycznych,
  • znam działania profilaktyczne dla zachowania zdrowia,
  • wiem , jakie pokarmy są szkodliwe dla higieny jamy ustnej,
  • wiem, że hałas jest szkodliwy dla zdrowia,
  • eksperymentuję z oddechem,
  • wiem, co to są witaminy,
  • znam właściwości witaminy C,
  • znam cyfrę 4,
  • znam literę I, i,
  • rozróżniam stronę lewą od prawej.
  1. Temat kompleksowy: Niezwykły rytm przyrody
  • określam różnice między porami roku,
  • rozumiem następstwo pór roku, dni tygodnia,
  • używam określeń dotyczących dnia i nocy,
  • określam pory dnia,
  • wypowiadam się na podstawie symboli pogody,
  • układam historyjkę obrazkową,
  • znam literę M i m,
  • znam cyfrę 5,
  • tworzę konstrukcje przestrzenne,
  • wypowiadam się na temat sztuki.