Grupa III

Grupa 3  „Jeżyki”

Nauczyciele: Kamila Malinowska, Iness Partyka

Pracownicy obsługi: Patrycja Broniak

Godziny pracy grupy:

Poniedziałek Wtorek Środa Czwartek Piątek
8:00-16:00 8:00-16:00 8:00-16:00 8:00-16:00 8:00-16:00

Zamierzenia opiekuńczo-wychowawczo-dydaktyczne na  miesiąc czerwiec

2020

Temat kompleksowy: ZWIERZĘTA DUŻE I MAŁE

  • Poszerzam wiedzę o dzikich zwierzętach żyjących w Polsce i na świecie,
  • Rozwijam umiejętność porównywania zwierząt, wskazywania podobieństw i różnic pomiędzy nimi,
  • Rozpoznaję dźwięki wydawane przez wybrane zwierzęta i je naśladuję,
  • Rozwijam pamięć i poczucie rytmu, śpiewam piosenkę pt. „Zoo”
  • Uczestniczę w zabawie muzyczno- ruchowej w j. angielskim „Walking In the jungle”,
  • Uczestniczę w zabawie muzyczno- naśladowczej przy piosence „Małpa Filomena”,
  • Rozwijam sprawność manualną wykonując tematyczne prace plastyczne,
  • Wykonuję ćwiczenia grafomotoryczne,
  • Rozwiązuję zagadki dotyczące zwierząt,
  • Słucham opowiadania pt. „Ale dziwak” D. Góry i odpowiadam na pytania dotyczące jego treści,
  • Dokonuję analizy i syntezy sylabowej nazw zwierząt,
  • Doskonalę umiejętność reagowania na polecenia w trakcie zabaw ruchowych,
  • Wymieniam zasady zachowania bezpieczeństwa w kontaktach ze zwierzętami spotkanymi w lecie,
  • Kształtuję umiejętność segregowania zwierząt pod względem wielkości,
  • Liczę zwierzęta ustawione w szeregu, posługuję się liczebnikami głównymi i porządkowymi, określam, ile jest wszystkich zwierząt,
  • Rozwijam sprawność fizyczną, kształtuję prawidłową postawę ciała.

Temat kompleksowy: LATO

  • Rozpoznaję i nazywam popularne gatunki roślin rosnące w Polsce, poznaję ich przeznaczenie,
  • Uważnie słucham opowiadań: „Letnie opowieści- rośliny na mojej działce” oraz „ Letnie opowieści- burza na Mazurach” M. Szczęsnej i odpowiadam na pytania dotyczące treści,
  • Poznaję zasady zachowania bezpieczeństwa w kontaktach z roślinami,
  • Uczestniczę w zabawie terenowej „Tropiciel przyrody”, wyszukuję w terenie wybrane elementy przyrody,
  • Prowadzę codzienną obserwację pogody i zaznaczam ją w kalendarzu pogody,
  • Omawiam sposoby bezpiecznego zachowania w trudnych sytuacjach pogodowych,
  • Poszerzam wiedzę na temat pochodzenia, natury i skutków zjawisk pogodowych,
  • Wyjaśniam, w jaki sposób powstaje tęcza,
  • Rozwijam wiedzę o barwach podstawowych, tworzę kolory pochodne z barw podstawowych,
  • Śpiewam piosenkę w j. angielskim „The rainbow colors song”,
  • Utrwalam nazwy kolorów w j. angielskim,
  • Uczestniczę w zabawach ruchowych, wykonuje ćwiczenia równoważne.

Temat kompleksowy: WAKACJE

  • Rozwijam wyobraźnię i kreatywność poprzez układanie pejzaży górskich z figur geometrycznych,
  • Słucham opowiadania M. Szczęsnej „Letnie opowieści- echo w Tatrach” oraz „Letnie opowieści- zabawy w wodzie” i odpowiadam na pytania dotyczące treści,
  • Kształtuję umiejętność budowania wypowiedzi, opowiadam o swoich wakacyjnych planach,
  • Doskonalę poczucie rytmu, śpiewam piosenkę „Jadę pociągiem prawdziwym”, inscenizuję ruchem treść utworu,
  • Poszerzam wiedzę na temat rzek, jezior i mórz,
  • Wskazuję na mapie Polski Tatry i Morze Bałtyckie,
  • Rozwijam sprawność manualną, maluję dłońmi i kulkami z waty,
  • Poznaję zasady bezpieczeństwa- postępowania w przypadku zgubienia się,
  • Rozwijam spostrzegawczość i koncentrację uwagi, odszukuję na obrazkach takie same elementy,
  • Rozpoznaję graficzny obraz swojego imienia wśród innych imion,
  • Rozwijam koordynację wzrokowo- ruchową,
  • Uczestniczę w zabawach ruchowych i ćwiczeniach gimnastycznych.