Grupa III

Grupa 3  „Jeżyki”

Nauczyciele: Kamila Malinowska, Iness Partyka

Pracownicy obsługi: Patrycja Broniak

Godziny pracy grupy:

Poniedziałek Wtorek Środa Czwartek Piątek
8:00-16:00 8:00-16:00 8:00-16:00 8:00-16:00 8:00-16:00

Zamierzenia opiekuńczo-wychowawczo-dydaktyczne na  miesiąc marzec

2020

Temat kompleksowy: W marcu jak w garncu.

  • Rozwijam twórcze myślenie podczas rozwiązywania i wymyślania zagadek,
  • Poszerzam wiedzę dotyczącą otoczenia przyrodniczego,
  • Kształtuję umiejętność uważnego słuchania i formułowania dłuższych wypowiedzi,
  • Doskonalę koordynację wzrokowo – ruchową,
  • Doskonalę orientację w schemacie ciała – rozróżnianie prawej i lewej strony,
  • Kształtuję umiejętność rozpoznawania i nazywania części garderoby,
  • Rozwijam umiejętność kodowania i odkodowywania informacji,
  • Poszerzam wiedzę na temat obiegu wody w przyrodzie,
  • Kształtuję umiejętność wnioskowania,
  • Doskonalę umiejętność rozpoznawania symboli graficznych przedstawiających pogodę,
  • Rozwijam ogólną sprawność fizyczną.

Temat kompleksowy: Porządki w ogrodzie.

  • Utrwalam wiedzę na temat charakterystycznych zmian zachodzących w przyrodzie na wiosnę,
  • Kształtuję umiejętność prowadzenia obserwacji,
  • Poznaję pierwsze wiosenne kwiaty: krokus, przebiśnieg, zawilec, tulipan,
  • Rozwijam umiejętność dzielenia wyrazów na sylaby,
  • Poznaję etapy siania roślin,
  • Rozwijam umiejętność dzielenia pracy w grupie,
  • Rozwijam pamięć i koncentrację uwagi,
  • Poszerzam zainteresowania przyrodnicze dotyczące ptaków,
  • Rozwijam aparat mowy poprzez ćwiczenia dźwiękonaśladowcze,
  • Kształtuję prawidłową postawę ciała oraz polepszam funkcje układów krążenia i oddychania,
  • Kształtuję umiejętność wyznaczania wyniku dodawania w zakresie 6.

Temat kompleksowy: Zwierzęta na wiejskim podwórku.

  • Poszerzam wiedzę na temat pracy rolnika,
  • Rozwijam percepcję wzrokową poprzez dostrzeganie podobieństw i różnic między krajobrazami wsi i miasta,
  • Doskonalę umiejętność klasyfikowania przedmiotów,
  • Doskonalę pamięć słuchową i ruchową,
  • Poszerzam wiedzę na temat zwierząt hodowlanych w gospodarstwie,
  • Kształtuję postawę odpowiedzialności i troski o zwierzęta,
  • Zdobywam wiedzę na temat produktów spożywczych pochodzących od różnych zwierząt gospodarskich,
  • Kształtuję umiejętność myślenia przyczynowo – skutkowego poprzez układanie i opowiadanie historyjki obrazkowej,
  • Kształtuję poczucie rytmu, wyobraźni muzycznej i ekspresji ruchowej.