Grupa III

Grupa 3  „Sówki”

Nauczyciele: Marta Pokora, Dominika Molęgowska

Nauczyciel wspomagający: Izabela Rojek

Pracownicy obsługi: Iwona Goliszewska

Godziny pracy grupy:

PoniedziałekWtorekŚrodaCzwartekPiątek
8:00-16:008:00-16:008:00-16:008:00-16:008:00-16:00

Zamierzenia opiekuńczo-wychowawczo-dydaktyczne na miesiąc grudzień  2018

Temat tygodnia „Idzie zima ze śniegiem”

  • rozpoznaję zimę na obrazkach
  • słucham z uwagą czytanego tekstu
  • odpowiadam na pytania dotyczące opowiadania
  • bezpiecznie bawię się na śniegu
  • prawidłowo wymawiam głoskę „s”
  • akompaniuję na grzechotce lub kołatce
  • śpiewam piosenki
  • segreguję zabawki wg rodzaju
  • rytmicznie dzielę słowa na sylaby
  • rysuję list do Mikołaja
  • porównuję ubrania różnego typu
  • ozdabiam rysunki: czapka i szalik
  • wypowiadam się na temat reprodukcji obrazów
  • rozwiązuję zagadki
  • wymieniam wybrane elementy zimowej pogody

Temat tygodnia „Idą święta”

  • wymieniam tradycje i zwyczaje związane ze świętami Bożego Narodzenia
  • rozróżniam kształty i wzory na bombkach
  • wiem, że dekoruje się choinkę
  • liczę elementy przy pomocy palców
  • rozpoznaję i nazywam wybrane kolory
  • nazywam tradycje świąteczne przedstawione na obrazkach
  • wykonuję świąteczne ozdoby

Temat tygodnia „Jak wyglądał świat przed milionami lat?”

  • rozpoznaję dinozaury na obrazkach
  • słucham z uwagą czytanego tekstu
  • odpowiadam na pytania do opowiadania
  • tworzę improwizacje ruchowe do opowiadania i melodii
  • rozumiem sens słów wysłuchanej piosenki
  • rozpoznaję i nazywam wybrane dinozaury
  • używam liczebników głównych i porządkowych
  • stosuję pojęcia duży, większy, największy
  • wiem, dlaczego wyginęły dinozaury
  • poznaję tradycję barbórki

„Projekt książka”

Cele projektu:

  • Budzenie zainteresowania książką poprzez zabawy słowne, literackie, teatralne, muzyczne, plastyczne i techniczne.
  • Wzbogacanie dziecięcego słownictwa o pojęcia związane z książką.
  • Wdrażanie do poszanowania książek.
  • Rozwijanie umiejętności formułowania pytań.
  • Poznawanie utworów literatury dziecięcej.
  • Wzmacnianie poczucia własnej wartości i wiary w swoje możliwości.
  • Prezentowanie zdobytej wiedzy i nowych umiejętności związanych z realizacją projektu.
  • Integrowanie grupy poprzez zabawy i działania podczas pracy nad wspólną książką.
  • Rozwijanie twórczego myślenia, wyobraźni i kreatywności.