Grupa 3 „Smerfy”
Nauczyciele: Barbara Grodzicka, Iness Partyka
Pracownicy obsługi: Aleksandra Włodarczyk
Godziny pracy grupy:
Poniedziałek | Wtorek | Środa | Czwartek | Piątek |
---|---|---|---|---|
7.30:00-16:30 | 7.30:00-16:30 | 7:3016:30 | 7.30:00-16:30 | 7.30:00-16:30 |
Zamierzenia opiekuńczo-wychowawczo-dydaktyczne na miesiąc kwiecień 2021
Temat kompleksowy: WIELKANOC
- Kształtuję umiejętność uważnego słuchania opowiadania dotyczącego przygotowań do Wielkanocy i wypowiadania się na jego temat,
- Poznaję tradycje i zwyczaje wielkanocne,
- Wymieniam nazwy tradycyjnych potraw świątecznych,
- Opowiadam treść historyjki obrazkowej, posługując się pełnymi zdaniami,
- Rozwijam twórcze myślenie podczas rozwiązywania i wymyślania zagadek,
- Kształtuję umiejętność analizy i syntezy sylabowej,
- Doskonalę sprawność manualną podczas ozdabiania pisanek,
- Wykonuję ćwiczenia grafomotoryczne,
- Doskonalę umiejętność przeliczania elementów w zakresie 10,
- Określam kierunki i ustalam położenie przedmiotów w stosunku do własnej osoby, a także w stosunku do innych przedmiotów, rozróżniam stronę lewą i prawą,
- Uczestniczę w zabawach ruchowych, rozwijam sprawność fizyczną,
- Wykonuję doświadczenia i próbuję wyciągać wnioski.
- Śpiewam piosenkę pt. „Święta Wielkanocne”, „Zając”.
Temat kompleksowy: DBAMY O NASZĄ PLANETĘ
- Wymieniam sposoby dbania o środowisko, rozwijam poczucie odpowiedzialności za czystość Ziemi, kształtuję świadomość ekologiczną,
- Rozwijam myślenie przyczynowo- skutkowe, układam historyjkę obrazkową i opowiadam jej treść,
- Doskonalę umiejętności manualne, wykonuję pracę plastyczną „Znaczek- Jestem przyjacielem przyrody”,
- Śpiewam piosenkę „Sprzątanie Ziemi”,
- Uczestniczę w zabawie ruchowej w j. angielskim „Pinocchio”, utrwalam nazwy ciała w j. angielskim,
- Rozwijam umiejętność orientowania się w przestrzeni i w schemacie własnego ciała,
- Uczestniczę w zabawach ruchowych, rozwijam sprawność fizyczną,
- Rozwijam koordynację wzrokowo- ruchową.
Temat kompleksowy: TAJEMNICE KSIĄŻEK
- Wykazuję zainteresowanie książkami i czytaniem,
- Kształtuję umiejętność wypowiadania się na temat ulubionej książki,
- Kształtuję umiejętność łączenia przyczyny ze skutkiem; buduję wiedzę na temat powstawania papieru,
- Poszerzam swoją wiedzę o zawodach: pisarza, grafika, redaktora, drukarza,
- Rozwijam kreatywność przez zabawę we wspólne tworzenie opowiadania,
- Poszerzam słownik o pojęcie księgarni; poznaje zasady zachowania się w księgarni,
- Utrwalam znajomość zasad działania biblioteki: wypożyczanie i oddawanie książek,
- Wykonuję ćwiczenia grafomotoryczne,
- Kształtuję umiejętność posługiwania się pieniędzmi poprzez zabawę dydaktyczną w sklep,
- Rozwijam umiejętność porządkowania przedmiotów według cech,
- Uczestniczę w zabawach ruchowych, rozwijam sprawność fizyczną, kształtuję prawidłową postawę ciała.