Grupa IV

Grupa 4 „Zuchy”

Nauczyciele: Katarzyna Kołakowska, Ewa Dereń

Nauczyciel wspomagający: Patrycja Kuźmicka

Pracownicy obsługi: Aleksandra Włodarczyk, Krystyna Bystrek

Godziny pracy grupy:

PoniedziałekWtorekŚrodaCzwartekPiątek
6:30-16:306:30-16:306:30-16:306:30-16:306:30-16:30

Plan pracy opiekuńczo-wychowawczo-dydaktycznej

na miesiąc maj 2019 r.

Temat kompleksowy: Miejscowość, region

  • nazywam swoją miejscowość, poznaję jej historię, ważniejsze zabytki i miejsca
  • słucham nagrań zespołów ludowych ze swojego regionu, obrzędów, tańców, gwary
  • poznaję symbole narodowe: flaga, godło, hymn narodowy, wykonuję flagę
  • znam herb swojej miejscowości
  • wyodrębniam głoski w nagłosie, wygłosie, śródgłosie
  • rozwijam sprawność manualną poprzez uczestnictwo w zabawach oraz poprzez podejmowanie działalności plastycznej
  • rozpoznaję i nazywam wybrane figury geometryczne: koło, kwadrat, trójkąt, prostokąt; podaję ich podstawowe cechy
  • reaguję ruchem na zmiany tempa, dynamiki utworu oraz wysokości dźwięków (dźwięki wysokie, średnie, niskie).
  • znam, na podstawie swojej miejscowości, sposoby budowania domów dawniej i obecnie oraz wykorzystywania materiałów budowlanych
  • zwracam uwagę na architekturę wnętrz oraz architekturę zieleni zwiedzanych obiektów w swojej miejscowości
  • znam różne rodzaje wag, wyjaśniam ich rolę w określaniu masy przedmiotów
  • znam zasady działania wagi szalkowej.

Temat kompleksowy: Rodzina

  • określam pokrewieństwa pomiędzy członkami
  • opisuję wygląd rodziców; podaję ich charakterystyczne cechy (wygląd, charakter)
  • podaję informacje na temat pracy zawodowej rodziców
  • opowiadam o ulubionych zajęciach domowych poszczególnych członków rodziny
  • wyjaśniam wieloznaczność słowa dom
  • opowiadam o ulubionych zajęciach poszczególnych członków rodziny
  • podaję informacji na temat pracy zawodowej rodziców
  • poznaję zawody niedostępne w bezpośredniej obserwacji
  • określam czynności wykonywane w domu przez poszczególnych członków rodziny
  • dzielę się wiadomościami na temat życia w rodzinie
  • rozpoznaję i nazywam takie wartości, jak: miłość, dobro, przyjaźń, prawda, szacunek, szczęście, uczciwość, odwaga, tolerancja itp.
  • biorę udział w uroczystości Dnia Mamy i Taty; wykonuję drobne upominki; staram się sprawić przyjemność najbliższym
  • wyrażam swoje przeżycia wewnętrzne, uczucia poprzez różne formy ekspresji: słownej, ruchowej, muzycznej, plastycznej.
  • rozróżniam zbiory równoliczne i zbiory nierównliczne
  • posługuję się, w celowo stworzonych sytuacjach, liczebnikami w aspektach kardynalnym i porządkowym
  • przewiduję skutki niebezpiecznych zabaw i niewłaściwego zachowania
  • orientuję się w kierunkach na kartce papieru, posługiwanie się określeniami: góra, dół, prawa strona, lewa strona, prawy górny róg, lewy dolny róg…
  • dostrzegam symetrię w otoczeniu (np. w budowie ciała człowieka, zwierząt – motyle, ptaki, przedmiotów – parasol itp.)
  • uczestniczę w ćwiczeniach gimnastycznych.

Temat kompleksowy: Przyroda

  • zachęcanie do obserwowania przyrody w różnych porach roku, w różnych miejscach i w różnym czasie
  • poznawanie łąki wiosną wszystkimi zmysłami; oglądanie, wąchanie, słuchanie odgłosów z zamkniętymi oczami
  • poznawanie sposobów wykorzystania łąki przez rolników
  • poznawanie wybranych owadów i ich roli w rozwoju roślin
  • wyjaśnianie znaczenia barwy ochronnej w życiu zwierząt
  • wyjaśnianie zjawiska tęczy
  • poznawanie wybranych roślin zielnych (np.: rumianek, pokrzywa, koniczyna, mniszek lekarski itp.) i ich znaczenia dla ludzi (ziołolecznictwo, kosmetyki)
  • wyjaśnianie znaczenia pszczół i mrówek dla człowieka i przyrody
  • poznawanie przyborów, narzędzi potrzebnych do obserwowania i badania otoczenia, np. lupy, lornetki, mikroskopu
  • stosowanie przyimków, określanie położenia przedmiotów w przestrzeni
  • stosowanie w wypowiedzi wielu zdań na dany temat
  • wykonuję prace plastyczno-konstrukcyjne różnymi technikami
  • uczestniczę w ćwiczeniach gimnastycznych z wykorzystaniem standardowych metod, metody R. Labana i innych metod twórczych – W. Sherborne, A. i M. Kniessów, C. Orffa.

Programu Powszechnej Dwujęzyczności. Posługiwanie się znanymi zwrotami w toku  zajęć i zabaw w grupie

Realizowanie elementów Dzielnicowego Programu Ekologicznego.

Realizowanie elementów Planu Daltońskiego.

Realizowanie elementów systemu „Edukacja przez ruch” D. Dziamskiej.