Grupa IV

Grupa  „Smerfy”

Nauczyciele: Barbara Grodzicka, Iness Klusek

Pracownicy obsługi:  Aleksandra Wodarczyk

Nauczyciel wspomagajacy: Ewa Dobrogowska

Godziny pracy grupy:

Poniedziałek Wtorek Środa Czwartek Piątek
7:30-16:30 7:30-16:30 7:30-16:30 7:30-16:30 7:30-16:30

Plan pracy opiekuńczo-wychowawczo-dydaktycznej 

na miesiąc  październik 2021

Temat kompleksowy: Dbamy o zdrowie.

  • Rozumiem znaczenia wyrażenia zdrowe odżywianie,
  • Kształtuję koordynację wzrokowo – ruchową,
  • Wzmacniam siłę ramion, nóg i tułowia,
  • Kształtuję umiejętność łączenia przyczyny ze skutkiem,
  • Rozpoznaję i nazywam własne emocje – strach,
  • Poznaję pracę lekarza, kształtuję umiejętność właściwego zachowania w gabinecie lekarskim,
  • Rozpoznaję i podaję nazwy części garderoby, rozumiem konieczność dostosowania ubioru do warunków atmosferycznych,
  • Podwyższam umiejętności matematyczne poprzez kształtowanie rozumienia liczby w aspekcie kardynalnym; przeliczam w zakresie 10, określam ilość elementów,
  • Rozumiem znaczenia spożywania owoców dla zdrowia człowieka,
  • Poznaję znaczenia ruchu dla zdrowia.

Temat kompleksowy: Jesienią w parku i w lesie.

  • Obserwuję zmiany zachodzące w przyrodzie jesienią i wiążę je z aktualną porą roku,
  • Kształtuję umiejętność rozróżniania prawej i lewej strony ciała,
  • Poznaję barwy podstawowe i pochodne,
  • Rozwijam kreatywność poprzez działania plastyczne,
  • Ćwiczę koordynację wzrokowo – ruchową,
  • Poznaję wygląd i nazwy różnych orzechów: włoski, laskowy,
  • Rozpoznaję zwierzęta i podaję ich nazwy,
  • Poznaję zwyczaje zwierząt szykujących się do zimy,
  • Zbieram eksponaty do kącika przyrodniczego.

 

Temat kompleksowy: Zabawy na jesienne wieczory.

  • Rozwijam cierpliwość i koncentrację,
  • Poszerzam zainteresowanie otaczającym światem, rozwijam umiejętność formułowania wniosków,
  • Rozbudzam zainteresowanie sztuką,
  • Doskonalę koordynację wzrokowo – słuchowo – wzrokową,
  • Kształtuję umiejętność właściwego zachowania się w miejscach publicznych,
  • Wspomagam prawidłowy rozwój narządów artykulacyjnych i oddechowych,
  • Buduję poczucie odwagi i śmiałości w zabawach pantomimicznych,
  • Wdrażam nawyk prawidłowej postawy ciała,
  • Rozwijam twórcze myślenie podczas rozwiązywania i wymyślania zagadek,
  • Kształtuję umiejętność dostrzegania szczegółów i łączenia ich z ogółem,