Grupa V

Grupa 5 „SÓWKI”

Nauczyciele: Marta Pokora, Anna Zakołodna

Nauczyciel wspomagający: Izabela Rojek

Pracownicy obsługi: Iwona Goliszewska

Godziny pracy grupy: 6.30 – 16.30

PoniedziałekWtorekŚrodaCzwartekPiątek
6:30-13:306:30-16:306:30-16:306:30-16:306:30-16:30

Zamierzenia opiekuńczo-wychowawczo-dydaktyczne

na miesiąc styczeń 2020

I. Temat kompleksowy: W KRAINIE BAŚNI.

  • Poznaję budowę książki tj. okładka z tytułem i nazwiskiem autora, ilustracje;
  • Przestrzegam zasad korzystania z książek: odwracania stron i oglądania ilustracji ;
  • Tworzę własne książki w oparciu o znane bajki lub wymyślone przez dziecko, składające się   z obrazków i tekstu wymyślonego przeze mnie,       a napisanego przez nauczyciela;
  • Rozwijam poczucie rytmu i umiejętność grania na instrumentach perkusyjnych;
  • Rozpoznaję i nazywam bohaterów znanych utworów literackich;
  • Wykonuję zaproponowane działania współpracując w zespole;
  • Poznaję nazwy dni tygodnia;
  • Porównuję liczebność z użyciem znaków <, >, =;
  • Klasyfikuję przedmioty pod względem jednej cechy lub kilku cech wspólnych;
  • Wiem jaki jest wygląd i przeznaczenie księgarni.

II.Temat kompleksowy: ZIMOWE POTRZEBY PTAKÓW.

  • Dokarmiam i dopajam zwierzęta w trudnych zimowych warunkach;
  • Poznaję nazwy i wygląd ptaków spotykanych w najbliższym otoczeniu przedszkola;
  • Zwracam uwagę na ostrożność w kontaktach z chorymi zwierzętami;
  • Rozpoznaję wybrane zwierzęta po śladach;
  • Porównuję liczebność zbiorów poprzez ustawianie elementów w pary lub ich liczenie;
  • Rozróżniam zbiory równoliczne i nierównoliczne;
  • Wykonuję formę przestrzenną wg własnego pomysłu;
  • Rozpoznaję części wspólne zbiorów;
  • Układam obrazki historyjki obrazkowej wg kolejności zdarzeń;
  • Rozwijam ciekawość poznawczą w toku zabaw badawczych.

III. Temat kompleksowy: RODZICE RODZICÓW.

  • Przygotowuję z pomocą nauczyciela program artystyczny, wykonuję upominki, wspólnie bawię się z przybyłymi gośćmi;
  • Poznaję właściwości magnesu;
  • Rozwijam umiejętności matematyczne tj. znajomość cyfr, porównywanie liczebności zbiorów, dodawanie i odejmowanie na materiale konkretnym, przeliczanie na konkretach;
  • Rozwijam sprawność fizyczną i koordynację w toku różnorodnej aktywności fizycznej;
  • Wyrażam swoje spostrzeżenia w ekspresji plastycznej;
  • Rozwijam umiejętność współdziałania w toku aktywności w zespole             i parach.

Poznanie słownictwa angielskiego w toku realizacji programu Tom i Keri.

Realizowanie elementów metody Batii Strauss poprzez zabawy naśladowcze, rytmiczne i integracyjne przy muzyce.

Realizowanie elementów Planu Daltońskiego w grupie: zapoznanie z zasadami realizacji planu w grupie.

Realizowanie ćwiczeń metodą Weroniki Sherbourne – ćwiczenia kształtujące świadomość osoby, schematu ciała i przestrzeni w parach.

Zajęcia dodatkowe:

Warsztaty kulinarne z tatą Gabrysi – 7.01.2020 godz. 13.00

Uroczystość z okazji Dnia Babci i Dziadka – 21. 01.2020 godz. 16.00.

Bal – 22.01.2020

„Legendy polskie” – warsztaty w Bibliotece Publicznej nr 52 – 23.01.2020 godz. 10-11.30

Wyjście do księgarni – 01.2020

 

 

 

Realizowanie elementów metody Batii Strauss poprzez zabawy naśladowcze, rytmiczne i integracyjne przy muzyce.

Realizowanie elementów Planu Daltońskiego w grupie: zapoznanie z zasadami realizacji planu w grupie.

Realizowanie Programu Powszechnej Dwujęzyczności.