Grupa V

Grupa 5 „SÓWKI”

Nauczyciele: Marta Pokora, Anna Zakołodna

Nauczyciel wspomagający: Izabela Rojek

Pracownicy obsługi: Iwona Goliszewska

Godziny pracy grupy: 6.30 – 16.30

Poniedziałek Wtorek Środa Czwartek Piątek
6:30-13:30 6:30-16:30 6:30-16:30 6:30-16:30 6:30-16:30

Zamierzenia opiekuńczo-wychowawczo-dydaktyczne

na miesiąc marzec 2020

I.Temat kompleksowy: ZWIERZĘTA NA ŚWIECIE.

  • Poznaję warunki niezbędne do rozwoju zwierząt;
  • Dostrzegam różnice w budowie dzikich zwierząt;
  • Nazywam domy zwierząt, ich sposób poruszania się i odżywiania;
  • Dodaję i odejmuję w zakresie 10 na materiale konkretnym;
  • Rozróżniam zbiory równoliczne i nierównoliczne;
  • Interesuję się poszerzaniem zainteresowań matematycznych;
  • W toku układania opowiadań rozwijam mowę;
  • Doskonalę sprawność manualną w toku zajęć plastycznych np. lepienia z plasteliny;
  • Śpiewam indywidualnie i zbiorowo piosenki o zwierzętach egzotycznych;
  • Poznaję zwierzęta sawanny.

II. Temat kompleksowy: CZY DINOZAURY ŻYŁY NAPRAWDĘ?

  • Poznaję historię powstania węgla kamiennego i jego właściwości;
  • Poznaję wybrane zwierzęta i rośliny żyjące w tamtym okresie;
  • Poznaję ważniejsze regiony Polski i znajdujące się tam bogactwa naturalne;
  • Pokazuję ręką kierunek linii melodycznej w toku śpiewania piosenek;
  • Wykonuję wycinankę z różnych materiałów;
  • Dodaję i odejmuję w zakresie 9 na materiale konkretnym;
  • Wypowiadam się na podany temat;
  • Rozwijam sprawność dłoni i palców w toku wydzierania z gazety;
  • Poznaję wybrane właściwości węgla kamiennego i soli kamiennej.

III. Temat kompleksowy: NADCHODZI WIOSNA.

  • Obserwuję zmiany zachodzące w przyrodzie przed zbliżającą się wiosną tj. coraz dłuższe dni, wzrost temperatury, powracające ptaki, pojawiające się kwiaty i pączki;
  • Poznaję pierwsze zwiastuny wiosny;
  • Rozwijam pamięć słuchową w toku osłuchania z wierszem;
  • Poznaję kalendarz pogody, symbole określające pogodę; samodzielnie prowadzę kalendarz;
  • Wykonuję rysunek uzupełniony wycinanką;
  • Przeliczam na materiale konkretnym w zakresie 10;
  • Rozwijam umiejętności wokalne poprzez poznanie i naukę piosenki; śpiewam piosenkę indywidualnie i zbiorowo;
  • Wypowiadam się na temat zachowania bohaterki opowiadania; określam, co jest dobre, a co złe.

IV. Temat kompleksowy: NADESZŁA WIOSNA.

  • Wypowiadam się na temat wiosennych powrotów ptaków;
  • Wykonuję wyklejankę z czarnego papieru usprawniając dłonie i palce;
  • Rozróżniam ptaki i ssaki; wykazuję się wiedzą na temat wybranych zwierząt;
  • W toku zabaw matematycznych doskonalę umiejętność dodawania i odejmowania;
  • Poznaję etapy rozwojowe motyla;
  • Porównuję pojemność różnych naczyń;
  • Rozwijam sprawność ruchową w toku zabaw ruchowych i ćwiczeń gimnastycznych;
  • Wykonuję papierową pszczółkę z rolki po papierze toaletowym;
  • Poznaję pszczoły, ich budowę i zwyczaje.

Poznanie słownictwa angielskiego w toku realizacji programu Tom i Keri.

Realizowanie elementów metody Batii Strauss poprzez zabawy naśladowcze, rytmiczne i integracyjne przy muzyce.

Realizowanie elementów Planu Daltońskiego w grupie: zadania tygodniowe.

Realizowanie ćwiczeń metodą Weroniki Sherbourne – ćwiczenia kształtujące świadomość osoby, schematu ciała i przestrzeni w parach.

 

Zajęcia dodatkowe:

  • 9.03 – „Dzieci czytają dzieciom” – spotkanie z uczniami Szkoły Podstawowej nr 380
  • 10.03 – „Legendy polskie” – warsztaty w Bibliotece Publicznej nr 52
  • 11.03 – warsztaty Klocki Lego
  • 18.03 – wyjście do Szkoły Podstawowej nr 42; poznanie sali sensorycznej;
  • 24.03 – „Legendy polskie” – warsztaty w Bibliotece Publicznej nr 52;
  • 27.03 – wizyta profilaktyczna w Klinice Stomatologicznej Dentis
  • 30.03 – warsztaty Labolo.