Grupa V

Grupa 5 „Niedźwiadki

Nauczyciele: Dominika Molęgowska, Agnieszka Zawadzka

Pracownicy obsługi: Agnieszka Borowiecka

Godziny pracy grupy: 7.00 – 17.00

Poniedziałek Wtorek Środa Czwartek Piątek
7:00-17:00 7:00-17:00 7:00-17:00 7:00-17:00 7:00-17:00

Zamierzenia opiekuńczo-wychowawczo-dydaktyczne

na miesiąc styczeń 2021

Krąg tematyczny: Jak mija czas?

  • aktywnie uczestniczę w zabawach muzyczno-ruchowych i w tańcach
  • uczę się kroku dostawnego
  • wdrażam się do wyrażania emocji za pomocą ruchu (śpiew, taniec, improwizacje)
  • rozwijam świadomość przynależności do grupy przedszkolnej
  • doskonalę umiejętność stosowania zwrotów grzecznościowych wobec kolegów, koleżanek i dorosłych w różnych sytuacjach (zaproszenie do tańca i zabawy)
  • buduję pozytywne relacje rówieśnicze w zabawie i podczas pracy w grupach
  • kształtuję umiejętność rozpoznawania i nazywania liter
  • wdrażam się do czytania liter, sylab i wyrazów utworzonych z poznanych liter
  • buduję czynny i bierny słownik (stosowanie pojęć dzień, tydzień, miesiąc, rok)
  • wdrażam się do posługiwania się nazwami dni tygodnia i miesięcy
  • doskonalę umiejętność posługiwania się liczebnikami głównymi i porządkowymi w zakresie 9
  • przeliczam i porównuję liczebność zbiorów
  • kształtuję umiejętność posługiwania się pojęciami: mniej, więcej, tyle samo, po równo

 

Krąg tematyczny: Sporty zimowe dla każdego

  • uczestniczę w zabawach ruchowych na świeżym powietrzu
  • wdrażam się do zdrowego stylu życia (dobór stroju, aktywność, właściwe odżywianie, hartowanie organizmu)
  • stosuję się zasad bezpiecznej zabawy na świeżym powietrzu
  • uświadomiam sobie niebezpieczeństwo grożące podczas niewłaściwie zorganizowanej zabawy
  • wdrażam sie do wyrażania emocji w trakcie zabaw na świeżym powietrzu
  • doskonalę umiejętność rozpoznawania, nazywania i rozumienia emocji i uczuć własnych i innych ludzi
  • wdrażam się do respektowania cudzych emocji
  • rozwijam świadomość przynależności do grupy przedszkolnej
  • doskonalę umiejętność stosowania zwrotów grzecznościowych wobec kolegów, koleżanek i dorosłych w różnych sytuacjach (zaproszenie do tańca i zabawy)
  • buduję pozytywne relacje rówieśnicze w zabawie i podczas pracy w grupach
  • kształtowanie umiejętności rozpoznawania i nazywania liter
  • wdrażam się do czytania liter, sylab i wyrazów utworzonych z poznanych liter
  • buduję czynny i bierny słownik dziecka (stosowanie nazw dyscyplin sportowych i zabaw zimowych)
  • doskonalę umiejętność posługiwania się liczebnikami głównymi i porządkowymi w zakresie 9
  • przeliczam i porównuję liczebność zbiorów
  • segreguję, klasyfikuję przedmioty (rekwizyty, przybory) według podanego kryterium
  • kształtuję umiejętność posługiwania się pojęciami: mniej, więcej, tyle samo, po równo
  • rozwijam wrażliwość i wyobraźnię muzyczną

 

Krąg tematyczny: Zimowe zabawy z babcią i dziadkiem

  • aktywnie uczestniczę w zabawach ruchowych na świeżym powietrzu oraz w zabawach muzyczno-ruchowych i w tańcach
  • uwrażliwiam się na przestrzeganie zasad bezpieczeństwa w czasie zabaw na śniegu i lodzie
  • uświamiam sobie niebezpieczeństwa grożące podczas niewłaściwie zorganizowanej zabawy
  • kształtuję przywiązanie do tradycji rodzinnych
  • rozwijam wrażliwość na otaczającą go rzeczywistość
  • kształtuję umiejętność obdarowywania innych przemyślanymi prezentami adekwatnymi do swoich możliwości
  • kształtuję postawy prospołeczne (składanie życzeń, wręczanie prezentów)
  • kształtuję umiejętność wykonywania drobnych prac porządkowych w domu i przedszkolu
  • kształtuję nawyk utrzymywania czystości i porządku w najbliższym otoczeniu
  • rozwijam umiejętność pracy w parze i w grupie
  • kształtuję umiejętność wypowiadania się na dany temat pełnymi zdaniami
  • kształtuję umiejętność syntezy i analizy wzrokowo-słuchowej
  • kształtuję umiejętność rozpoznawania i nazywania liter
  • wdrażam się do czytania liter, sylab i wyrazów utworzonych z poznanych liter
  • kształtuję umiejętność dzielenia wyrazów na sylaby
  • rozwijam myślenie przyczynowo-skutkowe – porządkuję historyjkę obrazkową według kolejności zdarzeń (poprawne stosowanie zwrotów i wyrażeń dotyczących czasu: wcześniej, najpierw, potem, później, następnie, po tym, przedtem)
  • dodaję i odejmuję na konkretach (bez wprowadzenia pojęć dodawania i odejmowania)
  • rozwijam naturalną kreatywność w różnych formach aktywności
  • kształtuję poczucie rytmu i interpretacji muzyki ruchem