Grupa V

Grupa 5 „Jeżyki

Nauczyciele: Kamila Malinowska, Iness Klusek

Pracownicy obsługi: Małgorzata Grudzińska

Godziny pracy grupy: 

Poniedziałek Wtorek Środa Czwartek Piątek
8:00-16:00 8:00-16:00 8:00-16:00 8:00-16:00 8:00-16:00

Zamierzenia opiekuńczo-wychowawczo-dydaktyczne

na miesiąc   październik  2021

 

Temat kompleksowy: BEZPIECZNA DROGA DO PRZEDSZKOLA.

  • Utrwalam znajomość adresu zamieszkania
  • Czytam obrazy, wyodrębniam i nazywa ich elementy
  • Poszerzam wiadomości na temat podstawowych przepisów ruchu drogowego oraz zasad bezpieczeństwa obowiązujących w czasie wyjść poza teren przedszkola,
  • Utrwalam znajomość numerów alarmowych do służb ratowniczych,
  • Wskazuję zawody wykonywane przez osoby z najbliższego otoczenia, wyjaśniam czym zajmują się poszczególne osoby,
  • Klasyfikuję przedmioty według określonej cechy
  • Rozpoznaję wybrane znaki drogowe i sygnały świetlne, oraz wiem, co oznaczają ,
  • Rozróżniam podstawowe figury geometryczne
  • Określam kierunki i ustalam położenie przedmiotów w stosunku do własnej osoby, a także w stosunku do innych przedmiotów, rozróżniam stronę lewą i prawą,
  • Rozwijam umiejętność kojarzenia i logicznego myślenia,
  • Rozróżniam głoski na początku i na końcu wyrazu,
  • Odczytuję krótkie wyrazy utworzone z poznanych liter,
  • Układam przedmioty w grupy, szeregi, rytmy, odtwarzam układy przedmiotów,
  • Wykonuję podstawowe ćwiczenia kształtujące nawyk utrzymania prawidłowej postawy ciała,
  • Rozwijam umiejętność rzutu do celu i koordynacji wzrokowo – ruchowej.

Temat kompleksowy: JESIEŃ W PARKU I W OGRODZIE

  • Nazywam części drzew: korzenie, pień, konary i gałęzie, korona, liście, kwiaty i owoce,
  • Rozpoznaję kształt wybranych liści i nazywam drzewa, z których pochodzą,
  • Poznaję przyczyny zmiany barwy liści jesienią,
  • Kształtuję umiejętność przedstawiania rzeczywistości w formie plastycznej
  • Rozwijam koncentrację uwagi, zapamiętywanie
  • Rozumiem pojęcie „sad”
  • Rozpoznaję i nazywam drzewa i krzewy owocowe,
  • Poznaję zwyczaje zwierząt przygotowujących się do zimy,
  • Dostrzegam i kontynuuję rozpoczętą regularność
  • Doskonalę umiejętność liczenia
  • Ćwiczę słuch fonematyczny oraz syntezę i analizę słuchową,
  • Utrwalam nazwy i kolejność dni tygodnia,
  • Rozumiem pojęcie liczby 2 w aspekcie kardynalnym i porządkowym,
  • Współpracuję w parach i w grupie,
  • Uczestniczę w zabawach ruchowych, wykonuję różne formy ruchu, w tym bieżne, rzutne,

Temat kompleksowy: POBAW SIĘ ZE MNĄ

  • Poszerzam zasób słownictwa i wzbogacam wiedzę o otaczającym świecie
  • Poznaję litery i, I drukowaną i pisaną,
  • Rozwijam pamięć wzrokową i koncentrację uwagi,
  • Rozpoznaję i nazywam podstawowe emocje, próbuję radzić sobie z ich przeżywaniem,
  • Doskonalę umiejętność aktywnego słuchania i poprawnego budowania wypowiedzi,
  • Rozumiem pojęcie rodzina,
  • Rozumiem zasady bezpiecznego korzystania z komputera
  • Rozwijam sprawność aparatu artykulacyjnego
  • Poznaję zjawisko akustyczne – rozchodzenie się fal dźwiękowych
  • Rozpoznaję litery, którymi jestem zainteresowane,
  • Odczytuję krótkie wyrazy utworzone z poznanych liter.