Grupa 5 „Niedźwiadki”
Nauczyciele: Dominika Molęgowska, Agnieszka Zawadzka
Pracownicy obsługi: Agnieszka Borowiecka
Godziny pracy grupy: 7.00 – 17.00
Poniedziałek | Wtorek | Środa | Czwartek | Piątek |
---|---|---|---|---|
7:00-17:00 | 7:00-17:00 | 7:00-17:00 | 7:00-17:00 | 7:00-17:00 |
Zamierzenia opiekuńczo-wychowawczo-dydaktyczne
na miesiąc marzec 2021
Temat kompleksowy: Witaj, Wiosno!
- rozwijam motorykę małą i wielką
- aktywnie uczestniczę w ćwiczeniach koordynujących ruchy całego ciała – ćwiczenia rytmiczne
- wdrażam się do sprawnego posługiwania się ołówkiem, kredką, mazakiem oraz nożyczkami
- wdrażam się do rozwijania samodyscypliny (działanie zgodnie z zasadami i ustalonym rytmem np. dnia)
- samodzielnie inicjuję aktywności (poczucie inicjatywy i motywacji wewnętrznej)
- kształtuję umiejętność empatycznego zachowywania się
- dostrzegam piękno przyrody w swojej okolicy
- nazywam swoje emocje w kontakcie ze zwierzęciem, np. radość, zaskoczenie, strach
- dzielę się z innymi dziećmi swoimi wrażeniami
- wypowiadam się na temat swoich przemyśleń, wynikających z poznawania życia zwierząt i roślin
- wykazuję zainteresowanie literami i czytaniem
- kształtuję umiejętności wnioskowania matematycznego i twórczego myślenia przy prostych zadaniach matematycznych
- zakładam zielnik, uczestniczę w prostych eksperymentach przyrodniczych
- określam zmiany jako odwracalne lub nieodwracalne w przyrodzie oraz najbliższym otoczeniu
- nazywam niektóre gatunki kwiatów i owoców na podstawie zdjęć oraz wyglądu, wskazuję podobieństwa i różnice
- rozwijam naturalną kreatywność w różnych formach aktywności
Temat kompleksowy: Ach, ta pogoda!
- kształtuję sprawność ciała i koordynację ruchową
- aktywnie uczestniczę w zabawach ruchowych, w tym rytmicznych i muzycznych
- poprawnie wykonuję podstawowe ćwiczenia kształtujące nawyk utrzymania prawidłowej postawy ciała
- przedstawiam swoje emocje i uczucia z użyciem charakterystycznych dla dziecka form wyrazu
- wdrażam sie do radzenia sobie z negatywnymi emocjami (z przegraną, z czekaniem na swoją kolej, na ulubioną zabawkę itp.)
- ćwiczę obdarzanie uwagą inne dzieci i osoby dorosłe
- wyrażam szacunek wobec siebie i innych osób oraz dla odmiennych poglądów i pomysłów
- wdrażam sie do uważnego słuchania i rozmawiania na podany temat
- wdrażam się do systematycznego rejestrowania zjawisk pogodowych
- wdrażam się do odkrywania tajemnic związanych ze zjawiskami pogodowymi, szukam odpowiedzi na nie w różnych źródłach informacji
- rozpoznaję litery, odczytuję sylaby i krótkie wyrazy utworzone z poznanych liter (w formie drukowanej)
- klasyfikuję według różnych kryteriów, uogólniam według wybranego klucza klasyfikacji
- objaśniam kolejność zdarzeń w prostych historyjkach obrazkowych
- układam i rozwiązuję zagadki oraz tworzę opowiadania