Grupa V

Grupa 5 „Żabki”

Nauczyciele: Joanna Dworzaczek, Bogusława Baranowska

Nauczyciel wspomagający: Patrycja Kuźmicka

Pracownicy obsługi: Eugenia Misiak

Godziny pracy grupy:

PoniedziałekWtorekŚrodaCzwartekPiątek
7:30-17:307:30-17:307:30-17:307:30-17:307:30-17:30

Zamierzenia opiekuńczo-wychowawczo-dydaktyczne

na miesiąc czerwiec 2019

Temat kompleksowy:  „Wszystkie dzieci nasze są”

  • Doskonalę umiejętność dostrzegania podobieństw i różnic w wyglądzie zewnętrznym pomiędzy dziećmi na świecie, jestem wrażliwy na innych;
  • Doskonalę umiejętność wypowiadania się na własny temat;
  • Poszerzam wiedzę na temat dzieci z różnych stron świata;
  • Doskonalę umiejętność poruszania się po mapie;
  • Poznaję prawa dziecka, kształtuję poczucie własnej wartości;
  • Poznaję sposób obchodzenia Dnia Dziecka w innych krajach;
  • Poznaję znaki matematyczne: „>”, „<”, „=”;

Temat kompleksowy: „Zwierzęta duże i małe”

  • Poszerzam wiedzę na temat zwierząt żyjących na świecie oraz miejsc ich występowania;
  • Poszerzam wiedzę na temat zwierząt żyjących w ZOO, rozwijam słownictwo;
  • Poszerzam wiedzę na temat polskich parków narodowych i ich mieszkańców;
  • Doskonalę umiejętność czytania symboli;
  • Poszerzam wiedzę na temat łańcucha pokarmowego i jego ogniw, rozszerzam wiedzę o wilkach;
  • Poszerzam wiedzę na temat zwierząt aktywnych w dzień i w nocy.

Temat kompleksowy: „Po czym poznać, że nadeszło lato”

  • Utrwalam kolejność miesięcy, pór roku oraz cechy charakterystyczne dla lata;
  • Poszerzam informacje na temat burzy i bezpiecznych zachowań w jej trakcie;
  • Poszerzam wiedzę na temat zjawisk atmosferycznych (tęcza);
  • Poznaję nazwy oraz wygląd letnich kwiatów;
  • Doskonalę umiejętność przeliczania i porównywania liczb;
  • Doskonalę umiejętność przekazywania informacji w formie graficznej.

Temat kompleksowy: Wkrótce wakacje

  • Doskonalę umiejętność poruszania się po mapie i porównuję długość obiektów;
  • Poszerzam wiedzę na temat zwierząt i roślin górskich;
  • Szukam na mapie Polski największych gór oraz górskich miast – podaję ich nazwy;
  • Szukam na mapie Polski miejscowości nadmorskich – podaję ich nazwy;
  • Przywożę pamiątki z różnych zakątków naszego kraju;
  • Poszerzam informacje na temat bezpiecznego sposobu spędzania wakacji – uczestniczę w tworzeniu wakacyjnego regulaminu;
  • Doskonalę umiejętność rozpoznawania wybranych znaków drogowych zakazu, informacyjnych oraz ostrzegawczych.

Realizacja programów:

Plan Daltoński, Program Powszechnej Dwujęzyczności, Odimienna Metoda Czytania I. Majchrzak