Grupa V

Grupa 5 „SÓWKI”

Nauczyciele: Marta Pokora, Anna Zakołodna

Pracownicy obsługi: Iwona Goliszewska

Godziny pracy grupy: 6.30 – 16.30

PoniedziałekWtorekŚrodaCzwartekPiątek
6:30-13:306:30-16:306:30-16:306:30-16:306:30-16:30

Zamierzenia opiekuńczo-wychowawczo-dydaktyczne

na miesiąc wrzesień 2019

Temat kompleksowy: PRZEDSZKOLE – DRUGI DOM.

  • Określam swoje cechy fizyczne w odniesieniu do innych;
  • Określam swoje zainteresowania, preferencje itd.;
  • Dostrzegam swoją niepowtarzalność, a także niepowtarzalność innych i szanuję ją;
  • Tworzę przyjazną atmosferę w grupie;
  • Wyrażam swoje marzenia za pomocą ekspresji plastycznej;
  • Prawidłowo posługuję się liczebnikami głównymi;
  • Wyrażam muzykę ruchem;
  • Przestrzegam wspólnie ustalonych umów i zasad regulujących współżycie w grupie;
  • Przypominam sobie pomieszczenia przedszkola i jego pracowników;
  • Zapoznaję się ze swoim znaczkiem rozpoznawczym;
  • Wymieniam nazwy poszczególnych części ciała;
  • Maluję charakterystyczne elementy postaci ludzkiej;
  • Nazywam różne stany emocjonalne;
  • Dzielę nazwy obrazków na sylaby;
  • Poznaję organizację grupy; nadaję nazwy kącikom; odnajduję miejsca wspólne oraz tylko jego.

Temat kompleksowy: ULICZNE SYGNAŁY.

  • Nazywam różne środki transportu lądowego, wodnego i powietrznego;
  • Poznaję znaczenie pasów i sygnalizacji świetlnej oraz znaków drogowych;
  • Znam zasady ruchu drogowego;
  • Rozróżniam tempo wolne i szybkie;
  • Wykonuję formę przestrzenną wg własnego pomysłu z różnorodnego materiału;
  • Rozpoznaję koło wśród innych figur geometrycznych;
  • Wiem do czego służą samochody specjalistyczne;
  • Znam numery alarmowe;
  • Wiem na czym polega praca policjanta;
  • Znam nazwę aktualnego miesiąca; łączę ją z porą roku.

Temat kompleksowy: JESIEŃ W LESIE (W PARKU).

  • Oglądam drzewa znajdujące się w bliskim otoczeniu i nazywam je;
  • Poznaję przyczyny usychania liści i zmiany ich kolorów jesienią;
  • Rozpoznaję drzewa po liściach i owocach;
  • Poznaję ogólną budowę grzybów i sposoby ich zbierania; wymieniam potrawy i przetwory sporządzone z grzybów;
  • Znam nazwy niektórych grzybów;
  • Zbieram owoce drzew i wzbogacam nimi kącik przyrodniczy; wykorzystuję owoce w działalności plastycznej, technicznej, matematycznej, muzycznej oraz w inny sposób;
  • Poznaję na wybranych przykładach, jak zwierzęta przygotowują się do nadchodzącej zimy; zwracam uwagę na zmiany w wyglądzie zwierząt;
  • Przeliczam w zakresie określonego zbioru;
  • Określam pierwszą głoskę w nazwach obrazków;
  • Wyznaczam kierunki w odniesieniu do swojej osoby; posługuję się określeniami położenia przedmiotów w przestrzeni;
  • Uczestniczę w zabawach badawczych;
  • Wypowiadam się na temat parku jesienią.

Poznanie słownictwa angielskiego dotyczącego powyższych tematów kompleksowych a w szczególności:

– nazwy części ciała; piosenka „Head, shoulders, knees and toes”;

– jesieni i zjawisk pogodowych dla niej charakterystycznych; określanie kolorów liści;

– poznanie nazw popularnych środków transportu.

Realizowanie elementów metody Batii Strauss poprzez zabawy naśladowcze, rytmiczne i integracyjne przy muzyce.

Realizowanie elementów Planu Daltońskiego w grupie: zapoznanie z zasadami realizacji planu w grupie.

Realizowanie ćwiczeń metodą Weroniki Sherbourne – ćwiczenia kształtujące świadomość osoby, schematu ciała i przestrzeni w parach.