Grupa VI

Grupa 6 „Sowy”

Nauczyciele: Anna Zakołodna, Marta Pokora

Nauczyciel wspomagający: Izabela Rojek

Pracownicy obsługi: Iwona Goliszewska

Godziny pracy grupy:

:Poniedziałek Wtorek Środa Czwartek Piątek
8:00 – 16:00 8:00 -16:00 8:00 – 16:00 8:00 – 16:00 8:00 – 16:00

Zamierzenia opiekuńczo-wychowawczo-dydaktyczne na miesiąc

wrzesień 2020

Temat kompleksowy: W PRZEDSZKOLU

  • Podaję informację o sobie poprzez określanie swoich cech fizycznych tj. wzrost w odniesieniu do innych, kolor włosów, oczu;
  • Określam swoje ulubione potrawy i formy wypoczynku oraz zainteresowania;
  • Współtworzę przyjazną atmosferę w grupie poprzez przestrzeganie wspólnie ustalonych umów i zasad regulujących współżycie w grupie;
  • Rozpoznaję przedmioty, rośliny i zwierzęta za pomocą zmysłów dotyku, smaku, węchu, wzroku i słuchu;
  • Rozpoznaję pracowników przedszkola i pomieszczenia znajdujące się w budynku; stosuję odpowiednie formy grzecznościowe (także w języku angielskim);
  • Rozpoznaję i nazywam swój znaczek rozpoznawczy;
  • Wymieniam nazwy poszczególnych części ciała (także w języku angielskim);
  • Rozpoznaję i nazywam różne stany emocjonalne (także w języku angielskim).

Temat kompleksowy: ZNOWU W PRZEDSZKOLU

  • Uczestniczę we wspólnych zabawach ruchowych i muzyczno-rytmicznych prowadzonych metodą B. Strauss oraz W. Sherbourne;
  • Współdziałam podczas gier i tańców integracyjnych nawiązując relacje z innymi dziećmi;
  • Zwracam uwagę na piękno naszego kraju poprzez oglądanie ilustracji, słuchanie wierszy, opowiadań, odwoływanie do się własnych obserwacji;
  • Aktywnie uczestniczę w ćwiczeniach gimnastycznych;
  • Rozpoznaję zapis swojego imienia;
  • Wypowiadam się na temat wakacji rozwijając umiejętność wypowiadania się (także utrwalanie słownictwa angielskiego).

Temat kompleksowy: MOJA DROGA DO PRZEDSZKOLA

  • Poznaję różne środki transportu lądowego, wodnego i powietrznego;
  • Poznaję znaczenie pasów i wybranych znaków drogowych;
  • Wiem, przy jakim świetle sygnalizacji przechodzimy przez ulicę;
  • Rozpoznaję koło wśród innych figur (także w języku angielskim ;
  • Poznaję rolę samochodów specjalistycznych;
  • Poznaję nazwę i charakterystyczne cechy aktualnego miesiąca.

Temat kompleksowy: NADESZŁA JESIEŃ

  • Oglądam drzewa znajdujące się w bliskim otoczeniu; nazywam je; wyjaśniam zjawisko usychania liści;
  • Rozpoznaję drzewa po ich owocach i liściach;
  • Zbieram owoce drzew, wzbogacam nimi kącik przyrodniczy; wykorzystuję owoce w działalności plastycznej, technicznej, matematycznej, muzycznej oraz w inny niestandardowy sposób;
  • Poznaję wybranych przedstawicieli grzybów jadalnych i niejadalnych na obrazku oraz w naturze;
  • Poznaję na wybranych przykładach np. jeża, wiewiórki i bociana (także w języku angielskim), jak zwierzęta przygotowują się do nadchodzącej zimy (odlatują do ciepłych krajów, gromadzą zapasy, zasypiają); zwracam uwagę na zmiany w wyglądzie zwierząt (zmiana ubarwienia, gęstnienie futra i piór);
  • Rozwijam wrażliwość słuchową w toku śpiewania piosenek i tworzenia akompaniamentu na instrumentach perkusyjnych;
  • Wyznaczam kierunki w odniesieniu do swojej osoby;
  • Wiem, że łupinka chroni nasiona – interesuję się przyrodą;
  • Rozwijam słuch fonematyczny poprzez wybrzmiewanie głoski w nagłosie.