Grupa VI

Grupa 6 „Mali Odkrywcy”

Nauczyciele: Anna Zakołodna, Barbara Grodzicka

Pracownicy obsługi: Agata Ćwikowska

Godziny pracy grupy:

PoniedziałekWtorekŚrodaCzwartekPiątek
8:00-16:308:00-16:308:00-16:308:00-16:308:00-16:30

Zamierzenia opiekuńczo-wychowawczo-dydaktyczne 

na miesiąc czerwiec 2019

Temat kompleksowy: Takie same i inne.

  • Wyjaśniam znaczenie słowa tolerancja;
  • Aktywnie uczestniczę w ćwiczeniach gimnastycznych;
  • Czytam proste teksty;
  • Wykonuję zakładkę – jeżyka;
  • Podaję cechy przyjaciela;
  • Tworzę akompaniament do piosenki na grzechotce;
  • Rozpoznaję i nazywam kule;
  • Bawię się z dziećmi – młodszymi i starszymi;

Temat kompleksowy: Na naszym podwórku.

  • Opowiadam historyjkę;
  • Aktywnie uczestniczę w ćwiczeniach gimnastycznych;
  • Rysuję plan wymarzonego podwórka;
  • Poruszam się rytmicznie przy piosence;
  • Rozpoznaję i nazywam poznane figury;
  • Wspólnie i bezpiecznie bawię się na placu zabaw;
  • Odpowiadam na pytania dotyczące opowiadania;
  • Aktywnie uczestniczę w ćwiczeniach ruchowych.

Temat kompleksowy: Prawa Dziecka

  • Szanuję godność drugiego człowieka;
  • Wypowiadam się o wartościach: pokoju, wolności, sprawiedliwości i tolerancji;
  • Rozumiem swoje prawa do nauki, wszechstronnego rozwoju oraz wypoczynku i czasu wolnego;
  • Poznaję prawa Janusza Korczaka: do szacunku, niewiedzy, niepowodzeń i łez, upadków, własności, tajemnicy, radości, wypowiadania swoich myśli i uczuć, do dnia dzisiejszego;
  • Rozumiem, że prawa łączą się z obowiązkami i wzrastającym poczuciem odpowiedzialności;
  • Wzbudzam pozytywne uczucia: jak życzliwość, tolerancja, miłość, radość, odpowiedzialność itp.
  • Poznaję wartości i norm społecznych, których źródłem jest rodzina, grupa w przedszkolu, inne osoby dorosłe.

Temat kompleksowy: Nadszedł czas wakacji.

  • Wypowiadam się na temat opowiadania;
  • Aktywnie uczestniczę w ćwiczeniach ruchowych;
  • Czytam proste teksty;
  • Rozwiązuję zadania metodą symulacji;
  • Wymieniam oznaki lata;
  • Uczestniczę w tworzeniu mapy skojarzeń do wyrazu wakacje;
  • Próbuję pisać litery;
  • Śpiewam piosenki, recytuję wiersze, tańczę.

Poznanie słownictwa angielskiego dotyczącego powyższych tematów kompleksowych a w szczególności: wymienianie cech wyglądu dzieci;-mówienie o planach wakacyjnych; pogoda latem; mówienie o rodzajach zabawy;

Realizowanie elementów metody Batii Strauss poprzez zabawy naśladowcze, rytmiczne i integracyjne przy muzyce.

Realizowanie zabaw przy muzyce metodą Pedagogika Zabawy Klanza.

Realizowanie zabaw metodą Dramy.

Realizowanie elementów Planu Daltońskiego w grupie; prowadzenie tygodniowych zadań do wykonania.

Realizowanie ćwiczeń metodą Weroniki Sherbourne – ćwiczenia kształtujące świadomość osoby, schematu ciała i przestrzeni w parach.