Grupa VI

Grupa 6 „Sowy”

Nauczyciele: Anna Zakołodna, Marta Pokora

Nauczyciel wspomagający: Izabela Rojek, Aneta Wiśniewska

Pracownicy obsługi: Iwona Goliszewska

Godziny pracy grupy:

:Poniedziałek Wtorek Środa Czwartek Piątek
8:00 – 16:00 8:00 -16:00 8:00 – 16:00 8:00 – 16:00 8:00 – 16:00

Zamierzenia opiekuńczo-wychowawczo-dydaktyczne na miesiąc

maj 2021

Temat kompleksowy: W ŚWIECIE MUZYKI.

  • Wykonuję akompaniament do piosenek na instrumentach perkusyjnych oraz innych przedmiotach indywidualnie i grupowo;
  • Wykonuję instrumenty perkusyjne z różnych materiałów;
  • Określam kierunek ruchu stosując określenia: na prawo od, na lewo od;
  • Maluję nastrój wysłuchanego utworu muzycznego;
  • Porusza się w ustalony sposób przy nagraniu muzyki poważnej.

Temat kompleksowy: MÓJ REGION, MOJE PAŃSTWO, MOJA UNIA.

  • Nazywam swoją miejscowość, poznaję jej historię, ważniejsze instytucje, zabytki i miejsca;
  • Poznaję legendy, opowieści związane ze swoją miejscowością, swoim regionem;
  • Tworzę plan swojego osiedla i swojej miejscowości;
  • Organizuję kącik regionalny wzbogacony o eksponaty z przedszkola i przyniesione z domu;
  • Słucham nagrań zespołów ludowych ze swojego regionu; poznaję wybrane obrzędy, tańce i gwarę;
  • Poznaję legendy, opowiadania i wiersze dotyczące powstania państwa polskiego;
  • Podaję nazwę naszego kraju, symbole narodowe (flaga, godło, hymn);
  • Poznaję poprzez literaturę pochodzenie nazwy stolicy Polski – Warszawy, jej herbu i ważniejszych miejsc;
  • Nazywam największe rzeki Polski – Wisłę i Odrę; morze – Bałtyk; góry – Tatry; oraz większe miasta Polski;
  • Czytam krótkie, ilustrowane teksty;
  • Dodaję i odejmuję w zakresie 10 z wykorzystaniem zbiorów zastępczych;
  • Odtwarzam proste układy rytmiczne w różny sposób;
  • Układam obrazki historyjki obrazkowej wg kolejności zdarzeń;
  • Wiem, że Polska należy do Unii Europejskiej (flaga, należące państwa).

Temat kompleksowy: ŁĄKA WIOSNĄ.

  • Poznaję warunki niezbędne do rozwoju zwierząt;
  • Określam znaczenie barwy ochronnej w życiu zwierząt;
  • Czytam krótkie, ilustrowane teksty;
  • Poznaję nominały wybranych monet i banknotów; używam ich papierowych sylwet w zabawie;
  • Opowiadam o rozwoju motyla na podstawie obrazków;
  • Aktywnie uczestniczę w ćwiczeniach metodą R. Labana;
  • Tworzę obrazki łąki wiosną poprzez rozdmuchiwanie farby i robienie stempli palcami;
  • Reaguję odpowiednim ruchem na wysokość dźwięków;
  • Wykonuję papierową biedronkę – rozwijam sprawność manualną;
  • Zapoznaję się ze środowiskiem przyrodniczym – łąką, obserwując owady, oglądając kwiaty.

Temat kompleksowy: MOI RODZICE.

  • Podaję informacje jakie zawody wykonują moi rodzice i czym się zajmują;
  • Opisuję wygląd rodziców; podaję ich cechy charakterystyczne;
  • Określam czynności domowe wykonywane przez poszczególnych członków rodziny;
  • Czytam krótkie, ilustrowane teksty;
  • Wypowiadam się na podany temat rozwijając umiejętność wypowiadania się;
  • Rozwijam umiejętności wokalne w toku śpiewania piosenek;
  • Rozwijam umiejętności dodawania i odejmowania na materiale konkretnym.