Grupa VI

Grupa 6 „Mali Odkrywcy”

Nauczyciele: Anna Zakołodna, Barbara Grodzicka

Pracownicy obsługi: Agata Ćwikowska

Godziny pracy grupy:

PoniedziałekWtorekŚrodaCzwartekPiątek
8:00-16:308:00-16:308:00-16:308:00-16:308:00-16:30

Zamierzenia opiekuńczo-wychowawczo-dydaktyczne 

na miesiąc maj 2019

Temat kompleksowy: W ŚWIECIE MUZYKI.

  • Śpiewam piosenki zbiorowo i indywidualnie;
  • Wykonuję akompaniament do piosenki na instrumentach perkusyjnych i innych przedmiotach indywidualnie i grupowo;
  • Wykonuję instrumenty perkusyjne z różnych materiałów;
  • Czytam krótkie, ilustrowane teksty;
  • Określam kierunek ruchu;
  • Określam nastrój utworu muzycznego i próbuję oddać go poprzez działanie plastyczne;
  • Rozwijam umiejętności wokalne;
  • Rozwijam sprawność fizyczną;
  • Uczestniczę w aktywnym słuchaniu muzyki poważnej;
  • Rozwijam orientację przestrzenną.

Temat kompleksowy: MÓJ REGION, MOJE PAŃSTWO, MOJA UNIA.

  • Nazywam swoją miejscowość, poznaję jej historii, ważniejszych instytucji, zabytków i miejsc;
  • Poznaje legendy i opowieści związane ze swoją miejscowością i regionem oraz dotyczące historii państwa polskiego;
  • Tworzę plan swojego osiedla, dzielnicy lub miasta;
  • Organizuję kącik regionalny, który wzbogacam o eksponaty wykonane w przedszkolu i przyniesione z domu;
  • Słucham nagrań zespołów charakterystycznych dla swojego regionu; poznaję tańce i gwarę;
  • Podaję nazwę naszego kraju, jego symbole;
  • Rozwijam sprawność manualną w czasie zajęć plastycznych;
  • Aktywnie uczestniczę w ćwiczeniach ogólnorozwojowych;
  • Odtwarzam proste układy rytmiczne w różny sposób;
  • Rozwijam myślenie przyczynowo-skutkowe w toku układania historyjki obrazkowej;
  • Rozwijam umiejętność dodawania i odejmowania na materiale konkretnym;
  • Poznaję Unię Europejską (jej symbole, należące państwa, znaczenie).

Temat kompleksowy: ŁĄKA WIOSNĄ.

  • Poznaję warunki niezbędne do rozwoju zwierząt;
  • Określam znaczenie barwy ochronnej w życiu zwierząt;
  • Czytam krótkie, ilustrowane teksty;
  • Poznaję nominały, wybrane banknoty i monety; używam ich papierowe sylwety w zabawie;
  • Aktywnie uczestniczę w ćwiczeniach metodą R. Labana;
  • Opowiadam o rozwoju motyla w oparciu o obrazki;
  • Reaguję odpowiednim ruchem na wysokość dźwięku;
  • Poznaję środowisko przyrodnicze – łąkę, występujące tam rośliny i zwierzęta;
  • Uczestniczę w ćwiczeniach ogólnorozwojowych.

Temat kompleksowy: MOI RODZICE.

  • Wiem, jakie zawody wykonują rodzice i czym się zajmują;
  • Opisuję wygląd rodziców i ich cechy charakterystyczne;
  • Określam czynności domowe wykonywane przez poszczególnych członków rodziny;
  • Czytam krótkie, ilustrowane teksty;
  • Dodaję i odejmuję w zakresie 10 z wykorzystaniem palców lub innych zbiorów zastępczych;
  • Aktywnie uczestniczę w ćwiczeniach gimnastycznych;
  • Rozwijam sprawność manualną w toku wykonywania upominków dla mamy i taty;
  • Prezentuję swoje umiejętność w toku recytacji wierszy i śpiewania piosenek na uroczystości przedszkolnej.Poznanie słownictwa angielskiego dotyczącego powyższych tematów kompleksowych.
  • Realizacja projektu majaca na celu poznanie państw i narodów

Realizowanie elementów metody Batii Strauss, Planu Daltońskiego; ćwiczenia metodą Weroniki Sherbourne.