Grupa VI

Grupa 6

Nauczyciele: Joanna Dworzaczek, Katarzyna Kołakowska

Nauczyciel wspomagający: Patrycja Kuźmicka

Pracownicy obsługi: Krystyna Bystrek

Godziny pracy grupy:

PoniedziałekWtorekŚrodaCzwartekPiątek
7:30-16:307:30-16:307:30-16:307:30-16:307:30-16:30

Zamierzenia opiekuńczo-wychowawczo-dydaktyczne na miesiąc

styczeń 2020

I. Temat kompleksowy: Mijają dni, miesiące, lata

  • dostrzegam różnice i podobieństwa między kalendarzami,
  • wymieniam nazwy miesięcy,
  • wymieniam oznaki pór roku,
  • rozpoznaję i nazywam literę S, s: małą i wielką, drukowaną i pisaną,
  • dokonuję analizy i syntezy słuchowej wyrazów,
  • wypowiadam się pełnymi zdaniami,
  • układam zdania ze słowami: czas, rok, tydzień, pory roku,
  • aktywnie uczestniczę w ćwiczeniach gimnastycznych,
  • maluję drzewo w różnych porach roku.

II. Temat kompleksowy: Zima i zwierzęta

  • rozpoznaję i nazywam wybrane ptaki zimujące w Polsce,
  • rozpoznaję i nazywam wybrane zwierzęta leśne,
  • rozpoznaję i nazywam znaki : +,-,>,<,
  • dodaję i odejmuję w dostępnym mi zakresie,
  • rozpoznaję i nazywam liczbę 8,
  • rozpoznaję i nazywam literę N, n: wielką i małą, drukowaną i pisaną,
  • rozpoznaję dźwięki o różnej wysokości i reaguję na nie ruchem,
  • reaguję odpowiednimi ruchami na ustalone sygnały,
  • lepię figurkę ptaka z masy solnej,
  • układam z figur geometrycznych różne kształty,
  • wiem, dlaczego ziemia zamarza,
  • chętnie uczestniczę w zabawach badawczych.

III. Temat kompleksowy: Babci i dziadek

  • szanuję moje babcie i moich dziadków,
  • wypowiadam się na temat opowiadania,
  • rozpoznaję i nazywam literę B, b: wielką i małą, drukowaną i pisaną,
  • dokonuję analizy i syntezy słuchowej wyrazów,
  • czytam proste wyrazy i zdania,
  • rozpoznaję i nazywam cyfry od 0-9,
  • układam działania ilustrujące liczbę przedmiotów w poszczególnych pudełkach,
  • układam rytm według wzoru,
  • poruszam się rytmicznie podczas zabawy przy piosence,
  • wykonuję prezenty dla babci i dziadka.

 IV. Temat kompleksowy: Projekt : Bezpieczeństwo zimą

  • ustalam zasady i miejsca bezpiecznej zabawy na śniegu i lodzie,
  • przestrzegam zasady bezpieczeństwa i rozsądku podczas zabaw zimowych,
  • rozumiem konieczność wybierania bezpiecznych miejsc do zabawy,
  • znam podstawowe formy udzielania pierwszej pomocy,
  • wymieniam nazwy sportów zimowych,
  • wiem, jaki strój należy założyć, planując zimową zabawę,
  • uczestniczę w zabawach ruchowych.

Realizacja programów:

  • Plan Daltoński,
  • Program Powszechnej Dwujęzyczności,
  • Odimienna Metoda Czytania I. Majchrzak,
  • Pedagogika Zabawy Klanza,
  • Elementy systemu „ Edukacja przez ruch” D. Dziamskiej,
  • Elementy Dzielnicowego Programu Ekologicznego.