Grupa VI

Grupa 6 „Mali Odkrywcy”

Nauczyciele: Joanna Dworzaczek, Katarzyna Kołakowska

Nauczyciel wspomagający: Patrycja Kuźmicka

Pracownicy obsługi: Krystyna Bystrek

Godziny pracy grupy:

Poniedziałek Wtorek Środa Czwartek Piątek
7:30-16:30 7:30-16:30 7:30-16:30 7:30-16:30 7:30-16:30

Zamierzenia opiekuńczo-wychowawczo-dydaktyczne na miesiąc

czerwiec  2020

I. Temat kompleksowy: Niby tacy sami, a jednak inni

  • rozwijam mowę, wypowiadam się na temat opowiadania,
  • kształtuję postawę tolerancji w stosunku do dzieci niepełnosprawnych,
  • wyjaśniam znaczenie słowa tolerancja, akceptacja,
  • wiem, kto obchodzi święto 1 czerwca
  • układam zdania: oznajmujące, pytające i rozkazujące,
  • układa zdania z rozsypanki wyrazowej
  • rozwijam sprawności manualnej,
  • dostrzegam różnice i podobieństwa pomiędzy dziećmi różnych ras,
  • rozróżniam emocje, przyjemne i nieprzyjemne, towarzyszące ludziom dorosłym i dzieciom.
  • uczestniczę w ćwiczeniach gimnastycznych,
  • poznaję działanie wagi szalkowej, stosuję słowa: ciężki, lekki, cięższy od, lżejszy od, o takiej samej masie,
  • porównuję masę przedmiotów umieszczonych na wadze szalkowej.

II. Temat kompleksowy: Moja Ojczyzna

  • wiem, jak powstała Warszawa,
  • znam symbole narodowe,
  • układam zdania z podanymi słowami: stolica, Wisła, syrenka,
  • wskazuję na mapie Polski największe miasta, rzeki, jeziora, morze, góry,
  • wymieniam nazwy wybranych państw należących do UE, opisuję symbole UE,
  • podaję nazwy państw sąsiadujących z Polską,
  • wiem, że Hans Christian Andersen pochodził z Danii, pisał baśnie dla dzieci,
  • wykonuję pracę plastyczną z wykorzystaniem różnych materiałów,
  • wiem, że porównując ilość płynów w naczyniach, nie należy sugerować się jego wyglądem,
  • wiem, że płyny występują w butelkach 0,5l, 1l, 1,5l,
  • dokonuję analizy i syntezy słuchowej wyrazów,
  • czytam ze zrozumieniem proste zdania,
  • wypowiadam się na temat opowiadania,
  • wypowiadam się pełnymi zdaniami,

III. Temat kompleksowy: Wakacyjne podróże

  • wypowiadam się na dowolny temat,
  • wykonuję prace plastyczne techniką origami,
  • wykonuję prace plastyczne różnymi technikami,
  • wskazuję miejsce Polski na globusie, mapie,
  • wiem, co oznaczają kolory na mapie fizycznej
  • wymieniam przedstawicieli roślin i zwierząt z różnych środowisk
  • liczę w zakresie 20
  • wskazuję na mapie Europy miejsca wakacyjnego odpoczynku,
  • samodzielnie wykonuję prace plastyczne,
  • układam zadania tekstowe, czytam tekst,
  • układam rytmy trzy-, czteroelementowe,
  • dzielę na głoski dowolne słowa,
  • klasyfikuję przedmioty według dwóch, trzech cech,
  • posiadam dobrze rozwiniętą orientację przestrzenną,
  • zawsze dbam o swoje bezpieczeństwo.

IV. Temat kompleksowy: Pożegnania nadszedł czas

  • posiadam rozwiniętą orientację przestrzenną, odszukuję przedmioty na obrazku, określam ich położenie,
  • wykonuję prace plastyczne z użyciem różnych materiałów,
  • wymieniam nazwiska znanych malarzy,
  • uczestniczę w różnych ćwiczeniach i zabawach ruchowych,
  • dodaję i odejmuję w zakresie 20,
  • czytam każdy tekst,
  • czytam samodzielnie tekst o wakacjach,
  • wykonuję prace plastyczne oparte o obserwacje, doświadczenia,
  • śpiewam piosenki z repertuaru starszych dzieci,
  • przestrzegam zasad bezpieczeństwa podczas zabaw na wakacjach,
  • wypowiadam się na dowolny temat.